OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gränges Finspång söker transportkoordinator. I arbetet ingår det bland annat att planera och boka transporter för alla Gränges Finspångs utleveranser mot kund. Detta innebär bland annat att hantera samtliga transportdokument samt fakturering. Du samverkar med Gränges planering- och säljfunktion i ditt dagliga arbete.
Du som söker ska ha god kommunikationsförmåga, serviceinriktad samt vara stresstålig. Meriterande är tidigare erfarenhet inom transportbranschen samt tidigare arbete inom Oracle eller liknande affärssystem. Du ska hantera engelska i tal och skrift, andra språk kan vara meriterande.
Du ska även ha en personlighet som passar med Gränges-kulturen, dvs vara prestigelös, noggrann och bidra till en god stämning och bra arbetsklimat genom en positiv attityd för både kolleger och arbetsuppgifter.
Som koordinator arbetar du inom Supply Chain- organisation. Du rapporterar till chef för Order och Lagerhantering Maria Borg 070-8300135.
Omfattning är heltid och anställningsform är tillsvidare och för nuvarande är det 3-skift samt dagtidsarbete inom arbetsteamet. Anställningen omfattas av kollektivavtalet mellan IKEM och IF Metall.
Övriga frågor kontakta Mattias Hagström, HR på: mattias.hagstrom@granges.com
Vi behöver din ansökan senast 2022-02-27, urval sker löpande.