Transportkoordinator rekryteras till Forbo Flooring

Transportkoordinator rekryteras till Forbo Flooring

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Forbo Flooring AB ingår i Forbo-koncernen med säte i Baar, Schweiz. Totalt omsätter koncernen ca 10,5 miljarder kronor och sysselsätter ca 5 000 anställda. Forbo Flooring AB ansvarar för försäljning, marknadsföring och distribution av golvprodukter i de nordiska länderna. Vi är marknadsledande i Norden inom flera produktområden och har en mycket stark position på golvmarknaden. Läs gärna mer om oss på https://www.forbo.com/flooring/sv-se/

Dina arbetsuppgifter
Som transportkoordinator är din huvudsakliga arbetsuppgift att hantera allt inkommande och utgående gods. I rollen ingår flera administrativa uppgifter. I all import av produkter till Sverige har du ansvaret för att göra frakthandlingar och lastlistor, fakturering av kundorder, importdeklarationer, bevaka importsändningar och informera intressenter vid avvikelser. Det ingår en liten del export till Norge med tillhörande administration. Vidare har du ansvaret för att kontrollera fraktfakturor, göra godssökningar och arbeta med problemlösning för uppkomna distributionsärenden. Du kommer även att hantera transportreklamationer inom Sverige och intrastatrapportering vid utförsel från Sverige.

Arbetet kommer även innehålla att du, tillsammans med transportchefen, är delaktig i olika förbättringsprojekt för att nå Forbos vision om att alltid ha kunden i fokus. Du kommer att få möjlighet att samarbeta med kompetenta och trevliga kollegor i Sverige och internationellt. Tjänsten är placerad på det nordiska huvudkontoret i Högsbo/Göteborg.

Utöver att Forbo Flooring är ett välmående och lönsamt företag med kvalitetsprodukter, miljöprofilering och strävan efter nöjda kunder kommer du till en stimulerande arbetsplats med fokus på work-life balance, trivsel och ett härligt gäng kollegor. Arbetstiden är vardagar kl. 08:00–16:30 med möjlighet till flextid.

Din profil
Vi söker dig som har några års och relevant erfarenhet av transportadministrativt arbete. Som person är du lösningsorienterad, noggrann och strukturerad. Du är flexibel och kan växla mellan uppgifter och trivs med att ha variation i arbetet.

Tjänstens komplexitet förutsätter att du har tålamod samt tänker och agerar långsiktigt kring din egen och vår utveckling. Eftersom du har en hel del kontakter såväl internt som externt är det viktigt att du har en bra samarbetsförmåga samt att du kan uttrycka dig obehindrat i både tal och skrift. Du har goda kunskaper inom Officepaketet och är van vid affärssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet SAP. Då Forbo Flooring ingår i en internationell koncern är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska.

Ansökan
Känner du dig träffad av beskrivningen ovan? Forbo Flooring samarbetar i denna rekrytering med rekryteringsföretaget Söder & Co. Välkommen att skicka din ansökan via Söder & Cos’ hemsida www.soderco.se. Sista ansökningsdag är 2022-03-06. Tjänstens start är så snart som möjligt med hänsyn tagen till uppsägningstid. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna redan idag. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niklas N Ekeblad på 0733-434111.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024