Transportkoordinator- Sekretariatet för EU-möten i Sverige

Transportkoordinator- Sekretariatet för EU-möten i Sverige

Arbetsbeskrivning

Gruppen för säkerhet och transport, Sekretariatet för EU-möten i Sverige

Har du erfarenhet av transport och logistik samt har en talang för att hantera och administrera stora mängder av information? Då kan tjänsten som transportkoordinator hos oss på sekretariatet för EU-möten i Sverige 2023 vara något för dig! Nu söker vi flera transportkoordinatorer som ska hantera transportfrågorna för möten under Sveriges ordförandeskap i EU 2023.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

Mellan den 1 januari och den 30 juni 2023 är Sverige ordförande i Europeiska unionens råd, även kallat ministerrådet. Inför ordförandeskapet har Regeringskansliet inrättat ett sekretariat för EU-möten i Sverige som kommer att samordna mötesverksamheten och ansvarar för arbetet med att säkerställa väl genomförda möten som genomsyras av kostnadseffektivitet, klimatsmarta lösningar och ett kommunikativt ordförandeskap.

Arbetsuppgifterna som transportkoordinator innebär att du ansvarar för transportfrågorna vid möten under Sveriges ordförandeskap i EU. En större mängd internationella inkommande besök och möten kommer att ske i Stockholm och i övriga landet. Det kommer att innebära en stor mängd planeringsmöten med arrangörer såväl inom som utom Regeringskansliet och med andra myndigheter som Polismyndigheten och Säkerhetspolisen men även mot leverantörer som tillhandahåller transporttjänster så som tex bussbolag och flygplatser.

Arbetet innebär att du hanterar och administrerar stora mängder information. Du kommer att arbeta med listhantering och driva planering och koordineringsarbetet framåt gällande tex körscheman och tidsplaner. En stor del av arbetsuppgifterna innebär att koordinera flyg och busstransporter men även samplanering av eskorter tillsammans med säkerhetspolis och polis. Du använder dig av Excel och övriga Officepaketet.

Du van att självständigt och tillsammans med andra arbeta för att driva arbetet framåt.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund

Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och du har erfarenhet av listhantering och att driva planering och koordineringsarbetet framåt gällande tex körscheman och tidsplaner. Du har även erfarenhet av att samordna buss och flygtransporter.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med större evenemang eller annan typ av möten med omfattande särskilda krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av säkerhetsfrågor så som personskydd kopplat till transporter och koordinering av transporter. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av att samarbeta med andra organisationer eller myndigheter. 

Du har gymnasieutbildning gärna tillsammans med annan relevant utbildning för tjänsten. Du har mycket goda kunskaper i Excel och övriga program inom Office samt mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift och en god kommunikativ förmåga.

Dina egenskaper

Du har en mycket god samarbetsförmåga och du har lätt för att skapa kontakt och underhålla kontakter i ditt arbete. Du är strukturerad i ditt arbetssätt men har en flexibilitet och löser problem när de uppstår. Du är van att hålla flera parallella spår i gång samtidigt. Du har ett gott omdöme och är säkerhetsmedveten.

Övrigt

Start omgående. Tidsbegränsad anställning till och med den 31 augusti 2023. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Resor förekommer i tjänsten. Det är meriterande om du har körkort B.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet, kontakta chef för säkerhet och transport Therese Grimstad eller HR-handläggare Emelie Hasselblad. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén för Saco, Melanie Hedlund Bjersten för ST och Erik Wilhelmsson för SEKO. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sista ansökningsdag är den 29 december 2022


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 29 december 2022

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023