Transportkoordinator sökes till folkkär aktör i bilindustrin! - Göteborg

Transportkoordinator sökes till folkkär aktör i bilindustrin! - Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av logistik och tycker att det är en spännande utmaning att arbeta med? I så fall kanske en roll som transportkoordinator på ett stort internationellt företag inom bilindustrin låter intressant? Här får du arbeta med transportbokning och kundkontakt i en affärsnära roll i högt tempo och med varierande arbetsuppgifter… Läs vidare!
Om tjänsten
En av Peridos många kunder är ett företag som är verksamt inom bilindustrin. Koncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner samt marin- och industrimotorer. Nu behöver dom stöttning i form av en tranportkoordinator – och självklart vill vi hjälpa till! Tjänsten är placerad på kontoret i Göteborg. Här kan du som medarbetare besöka en av de många restauranger och caféer i området, träna på det närliggande gymmet eller ta en lunchpromenad i skogen.
Rollen som Transportkoordinator
Du kommer här att bli en del av Transport Execution-teamet som tillhör avdelningen Parts Supply & Logistics. Tillsammans med fem engagerade kollegor arbetare du med att serva internationella marknader och ansvara för flödena, från det att försändelsen är klar att skickas tills den levereras till slutdestinationen. Arbetet utgörs av dagliga operativa uppgifter samt genom ständiga förbättringsaktiviteter som genererar värde för företaget. Exempel på det dagliga arbetet:
Säkra upp kapacitet och boka väg-, sjö och/eller flygtransport
Utfärda och hantera transportdokument
Kommunicera prestanda och avvikelser med kunder. Kunder definieras som internt, nationellt säljbolag och importörer.
Följa upp försändelser för att säkerställa leverans inom ETA.
Följa upp med tjänsteleverantör när leveransavvikelse uppstår.
Egen daglig avvikelsehantering mot tjänsteleverantörer.
Samordna interna ”ad hoc”-behov av transport.
Samordna transportbehov av farligt gods.
Analysera och godkänna alla inkommande transportfakturor.

Det kommer att vara mycket viktigt att du har en löpande dialog med internt orderkontor gällande frågor och ordersläpp. Likaså en tät dialog med produktionen på lagret gällande packade beställningar samt med logistikleverantörer. Samarbetet mellan avdelningarna och med de externa parterna är grundläggande för att säkerställa en hög kundnöjdhet och att inte förseningar av lasten sker under några omständigheter.
Dina egenskaper
Du som söker den här tjänsten har erfarenhet av arbete med spedition och du motiveras av utmaningen som det logistiska tänkandet kräver i en roll där du agerar den betydelsefulla länken mellan a, b och c. För att lyckas som transportkoordinator behöver du vara välorganiserad, kundorienterad och ha ett öga för detaljer. Ett proaktivt tankesätt för att kunna ligga steget före är också betydande för att lyckas, samt förmågan att se hela bilden av ett komplext nätverk. Att leverera i tid enligt uppsatta mål är inga problem för dig då du är en ansvarfull och lösningsfokuserad person som inte är rädd för att ta egna initiativ. Avslutningsvis är vi säkra på att du inte drar dig för att arbeta självständigt, men uppskattar samarbete med andra och mår som bäst i en social arbetsmiljö tillsammans med handlingskraftiga och energigivande kollegor!
Är du den skickliga logistikern som vi letar efter? I så fall ser vi fram emot att få veta mer om dig, skicka oss din ansökan skriven på engelska så snart som möjligt!
Vi söker dig som har:
Universitetsutbildning inom logistik, alternativt kvalificerad yrkesutbildning inom området
Arbetslivserfarenhet inom logistik, transport och spedition
Goda kunskaper de grundläggande Microsoft-programmen (Excel, Word, Powerpoint)
Mycket god kommunikationsförmåga i skrift och tal, på både svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid, till och med 2023-05-29. Tillträde 2022-05-30.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Jennifer Walder som nås på mejl jennifer.walder@perido.se och telefon 070-494 31 22. Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33207 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido på vår hemsida www.perido.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024