OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En tjänst som transportkoordinator väntar på ett stort internationellt företag inom bilindustrin! Här får du möjlighet att arbeta med transportbokning och kundkontakt i en affärsnära roll med högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Läs gärna vidare för att se om detta är något för dig!
Om tjänsten
En av Peridos många kunder är ett företag som är verksamt inom bilindustrin. Koncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Nu letar de efter en tranportkoordinator till deras logistikservice-team, och självklart vill vi hjälpa till! Tjänsten är placerad i Göteborg med möjlighet till distansarbete två dagar i veckan.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen som transportkoordinator får du den viktiga rollen i att få det dagliga transportflödet att flyta på. Avdelningen du tillhör jobbar endast med sjötransport. Arbetet består av operativa uppgifter men också att se över verksamheten och implementera förbättringsaktiviteter som genererar värde för företaget.
Tjänsten kretsar kring att:
Dagligen följa upp avvikelsehantering i transportflödet
Ta emot och utföra brådskande transporter och bokningar
Boka transporter för leveranser och transportuppföljning
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker den här tjänsten har erfarenhet av en liknande roll, motiveras av utmaningen i logistiskt tänkande och trivs i en roll där du agerar betydelsefull länk mellan olika delar i logistikkedjan. För att lyckas i rollen som transportkoordinator behöver du vara välorganiserad, ha ett öga för detaljer och ett proaktivt tankesätt samt vara stark i egenskaper som initiativtagande och lösningsorienterad. Vi tror att du med din tidigare erfarenhet förstår vikten av att hålla deadlines när det gäller logistik. Avslutningsvis tror vi att du uppskattar samarbete med andra och mår bra i en social och utåtriktad arbetsmiljö tillsammans med skickliga och energigivande kollegor!
Är du den skickliga transportkoordinatorn som vi letar efter? I så fall ser vi fram emot din ansökan!
Kvalifikationer:
Relevant eftergymnasial utbildning
Några års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
God kommunikationsförmåga, skriftligt och muntligt på svenska och engelska
Meriterande:
Utbildning inom logistik
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med god chans till förlängning. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33984 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.