OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av logistik kring spedition och transocean sjöfart? I så fall kanske en roll som transportkoordinator på ett stort internationellt företag inom bilindustrin låter intressant? Här får du möjlighet att arbeta med transportbokning och kundkontakt i en affärsnära roll med högt tempo och varierande arbetsuppgifter.
Om tjänsten
En av Peridos många kunder är ett företag som är verksamt inom bilindustrin. Koncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Nu letar dom efter en tranportkoordinator till avdelningen Trading & Overseas – och självklart vill vi hjälpa till! Tjänsten är placerad på kontoret i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen som Transportkoordinator är du den viktiga länken mellan transportbolag, cross dock terminaler och slutmottagare. Du är den centrala kontaktpunkten och den som säkrar upp att leveransen av varor anländer till rätt plats vid rätt tidpunkt. Arbetet utgörs av dagliga operativa uppgifter samt genom ständiga förbättringsaktiviteter som genererar värde för företaget.
Exempel på det dagliga arbetet:
Säkra upp kapacitet och boka leverans med sjöfrakt eller vägtransport
Utfärda och hantera transportdokument
Uppdatera system med relevant data
Interagera och samarbeta med LSP (logistics service provider) som hanterar cross dock-terminalen och andra intressenter
Identifiera och agera på avvikelser i materialtillgången
Analysera och lindra störningar i materialtillgången samt informera mottagarna
Ordna expresstransporter när det är tillämpligt
Agera central kontaktpunkt för att hantera alla verksamhetsfrågor, rapporterade avvikelser och mottagarförfrågningar
Vara värd för, samt delta i, operativa resultatuppföljningsmöten med godsmottagare
Representera avdelningen vid verksamhetsmöten och mer kritiska möten med transportörer när det är nödvändigt
Identifiera och vidta åtgärder för att eliminera avfall i processer (ständiga förbättringar)
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker den här tjänsten har erfarenhet av att arbeta med spedition, motiveras av utmaningen i logistiskt tänkande och trivs i en roll där du agerar betydelsefull länk mellan a, b och c. För att lyckas i rollen som transportkoordinator behöver du vara välorganiserad, ha ett öga för detaljer och ett proaktivt tankesätt samt vara stark i egenskaper som initiativtagande och lösningsorienterad. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med lean- principer och förstår vikten av att hålla deadlines när det gäller logistik. Avslutningsvis tror vi att du uppskattar samarbete med andra och mår bra i en social och utåtriktad arbetsmiljö tillsammans med skickliga och energigivande kollegor!
Är du den skickliga logistikern som vi letar efter? I så fall ser vi fram emot din ansökan!
Vi söker dig som har:
Kandidatexamen i logistik, teknik eller ekonomi. Alternativt kvalificerad yrkesutbildning inom området logistik.
Arbetslivserfarenhet inom transport och spedition, både vägtransport och transocean sjöfart
Erfarenhet av administration kring dokument gällande transport
Kunskap om Lean-principer
Kunskap i Office 365 och MS Excel
God kommunikationsförmåga, skriftligt och muntligt på svenska och engelska
Plus i kanten:
Dataanalytisk kompetens
Allmänt intresse av digitalisering
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader till 31 juli 2022. Tillträde 31 januari 2022.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Ludvig Millqvist som nås på mejl ludvig.millqvist@perido.se och telefon 070-494 3122.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32880 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido på vår hemsida www.perido.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.