OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till den 27 augusti 2022 . Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Bring. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. De är drygt 3 000 medarbetare i Sverige som brinner för att transportera, planera, leverera, lagra och kommunicera. Bring är en del av Posten Norge, en av de största logistik- och postaktörerna i Norden.
Bring är en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vidare är de en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att företaget som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa sig efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs – varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar företaget hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för sina kunder. Det är det som präglar företaget i deras dagliga arbete och sin arbetskultur.
Arbetsuppgifter:
Som logistikkoordinator har du en bred roll inom administration, där du ansvarar för ruttplanering av hemleveranser. Därtill assisterar du kunder både via telefon och mejl, där du besvarar frågor och informerar berörda parter om rådande situationer. Vidare ansvarar du för att registrera, administrera och dokumentera utgående hemleveranser. Du arbetar med ruttplanering inom Göteborg med omnejd, därmed uppskattas att du har lokalkännedom. Tillsammans med dina kollegor, skapar ni effektiva logistiska flöden till Brings kunder. Vid start erbjuds du en gedigen introduktion och rådgivning från dina kollegor.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Tidigare administrativ och service erfarenhet, gärna från transport-/logistikbranschen
• God dator- och systemvana
• God lokalkännedom gällande närområdet i Göteborg
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
I rollen som logistikkoordinator arbetar du tätt ihop med ditt team, därför är det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du som person öppen för förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Fortsättningsvis tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs.
Övrig information:
Start: Omgående.
Plats: Mölnlycke.
Lön: Enligt överenskommelse.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: logistik, bring, koordinator, kundservice, Transportadministratör, logistikassistent, transport, administratör, administration, chaufför, logistikadministratör, logistik, konsult, Göteborg, Mölnlycke
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund