Transportkoordinator till företag i Brunna!

Transportkoordinator till företag i Brunna!

Arbetsbeskrivning

Söker du efter nya utmaningar inom transport och logistik? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu två Transportkoordinatorer till företag inom medicin och vetenskap för ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig i 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Tjänsten är med placering på företagets kontor i Brunna.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Orderhantering i systemet SAP
• Hålla kontakt med sälj i Frankrike och tillsammans med dem koordinera och planera utgående leveranser från Solna.
• Säkerhetsrutiner
• Boka transporter
• Se till att korrekta beställningar plockas i tid och är redo för leverans
• Leveransavvikelser
• Koordinera och övervaka arbetsflödet
• Kvalitetskontroller
• Schemaläggning


Vem är du?
För den här rollen krävs det att du har:

• Gymnasieexamen
• Arbetslivserfarenhet inom logistik och spedition
• Kunskaper i SAP och Officepaketet
• Du har flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Kunskap och erfarenhet av alla sjöfartsfunktioner, utrikes och inrikes är meriterande
• Kunskap om farligt gods är meriterande
• Certifierad för transport av farligt gods är meriterande

Vi söker efter dig som har förmåga att ha många bollar i luften och hålla deadlines i en miljö med högt tempo. Du är en utpräglad lagspelare med ett hjälpsamt och flexibelt förhållningssätt till dina kollegor. Du är noggrann i det dagliga arbetet och kommunikativ. Vidare samarbetar du även bra med människor och relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Din förmåga att se detaljer och vara kvalitetsmedveten är en nyckel till framgång.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.




Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2023
  • Ansök senast: 28 november 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024