Transportkoordinator till Green Cargo

Transportkoordinator till Green Cargo

Arbetsbeskrivning

Vill du att arbetsdagen ska gå som på räls? Då är det här jobbet inte för dig. Om du däremot vill ha en roll där du får ta mycket eget ansvar och lösa problem har du hittat helt rätt! Är du utöver detta en nattuggla som uppskattar att driva ditt eget arbete framåt - då är det dig vi söker. Tveka inte att söka redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi ytterligare en person för teamet Transportsupport till Green Cargo i Hallsberg. Green Cargo utvecklar och levererar effektiv och hållbar järnvägslogistik med Skandinavien som hemmamarknad. På huvudkontoret i Hallsberg behöver de nu stärka upp med ytterligare en Transportkoordinator fram till augusti 2021!

" Det som är den absoluta fördelen är att det alltid är olika saker, det är aldrig en dag som är den andra lik, arbetsuppgifterna är samma men arbetet är så otroligt varierande!" Så beskriver en av kollegorna på Transsportsupporten sitt arbete.

På avdelningen för Transportsupport arbetar idag åtta kollegor, varav tre personer jobbar på ett rullande nattschema. Som Transportkoordinator på nattetid kommer du ta hand om överlämningarna från ditt team och se till att tågen rullar i tid. I rollen nätverkar du med Driftcenter på Green Cargo, samt sköter administrativa delar som exempelvis registrering av ordrar och fraktsedlar. Du kommer kontinuerligt ställas inför problem som du behöver lösa - både på egen hand och med hjälp av kollegor. Du kommer arbeta ensampå avdelningen under helgerna, men har under vardagarna alltid sällskap av en kollega.

Som nyanställd får du en lång och gedigen introduktion där du får gå bredvid den kollega du kommer vikariera för. Detta är en direktrekrytering för ett vikariat som stäcker sig till augusti 2021. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Green Cargos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera det administrativa flödet kring transporter


* Ha både kundkontakt och interna kontakter i olika avseenden och ärenden, muntligt och skriftligt
* Boka transporter, registrera, återkoppla och lösa kundens önskemål


Tjänsten är perfekt för dig som uppskattar en varierande arbetsdag med många kontaktytor. Många av Green Cargos anställda menar att en av de bidragande anledningarna till att de trivs så bra på arbetsplatsen är kollegorna. Som Transportkoordinator på nattetid får du dessutom en hel sammanhängande vecka ledigt varje månad!

VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av service i någon form


* Har god dator-och systemvana. Du är även van att ha dator och telefon som dina främsta verktyg
* Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift då språket används i arbetet
* Goda kunskaper i engelska, tal och skrift då daglig mail- samt telefonkontakt kommer ske på engelska


Det är meriterande om du:


* Har kunskaper i Excel och Outlook
* Har tidigare administrativa erfarenheter
* Har arbetat inom logistikbranschen


Tjänsten passar dig som trivs i ett högt tempo där flera ärenden hanteras samtidigt och har förmågan att prioritera mellan arbetsuppgifter. Som person är du självständig och orädd. Du är problemlösande och eftersöker gärna information på egen hand, för att driva ditt eget arbete framåt. Du är flexibel och prestigelös och kan lätt anpassa dig när arbetssituationen förändras. Du trivs med ett jobb där du får tänka själv, vara initiativtagande och hitta lösningar på problem som kan uppstå under en arbetsdag.

ÖVRIG INFORMATION


* Plats: Hallsberg, nära tågstationen
* Start: Omgående eller inom en månad
* Arbetstider: Nattarbete på ett rullande tre veckorsschema, 21.00 - 06.30


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Green Cargo här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Innesäljare

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024