OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att arbetsdagen ska gå som på räls? Då är det här jobbet inte för dig. Men om du däremot brinner för att ge service och lösa problem har du hittat helt rätt! Uppskattar du dessutom att arbeta i team och är den som sprider energi till andra är det dig vi söker. Tjänsten som Transportkoordinator på Green Cargo i Hallsberg passar dig som har bra koll på datasystem och vill ha en ny utmaning i en spännande bransch. Tveka inte att söka redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Nu söker vi ytterligare en person för teamet transportsupport till Green Cargo i Hallsberg. Green Cargo utvecklar och levererar effektiv och hållbar järnvägslogistik med Skandinavien som hemmamarknad. Nu behöver de stärka upp med ytterligare personer som vill jobba med transportsupport och koordinering.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Green Cargo. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig primärt till Januari 2022 för att täcka en föräldraledighet.
ARBETSUPPGIFTER
"Tycker du om att ha kontakt med människor och företag kommer du att trivas! Det som är den absoluta fördelen är att det alltid är olika saker, det är aldrig en dag som är den andra lik, arbetsuppgifterna är samma men arbetet är så otroligt varierande!"
Så beskriver Anton, som arbetar i rollen idag, sitt arbete.
I rollen som Transportkoordinator kommer du att arbeta i ett team där ni tillsammans ansvarar för olika kunder och branscher hos Green Cargo. Arbetet och kommunikationen mot kunder sker främst via mejl men även via telefon. Du kommer att ta emot både beställningar och förbättringssynpunkter från kunder men främst arbeta operativt i Green Cargos system.
Du kommer till exempel att:
* Hantera det administrativa flödet kring kundens transporter
* Ha både kund och interna kontakter i olika avseenden och ärenden, muntligt och skriftligt
* Boka transporter, registrera, återkoppla och lösa kundens önskemål
Tjänsten är perfekt för dig som uppskattar en varierande arbetsdag med många kontaktytor. Många av Green Cargos anställda menar att en av de bidragande anledningarna till att de trivs så bra på arbetsplatsen är kollegorna. Tack vare att Hallsberg nu är huvudkontor finns det dessutom flera olika avdelningar vilket gynnar dina utvecklingsmöjligheter och banar väg för en karriär inom organisationen.
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av service och administration i någon form
* Har god dator-och systemvana
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då mail samt telefonkontakt kommer sker på båda språken.
Det är meriterande om du:
* Har kunskaper i Excel och Outlook
* Har arbetat inom logistikbranschen
Övrig information
* Plats: Hallsberg, nära stationen
* Start: I början av Mars
* Arbetstider: Skiftarbete fördelat mellan förmiddag/eftermiddag samt 2 av 5 helger i månaden
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Green Cargos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Green Cargo här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231