Transportkoordinator till Green Cargo!

Transportkoordinator till Green Cargo!

Arbetsbeskrivning

Ta chansen och bli en del av Sveriges ledande aktör inom järnvägslogistik som deras nästa transportkoordinator! Vi letar efter dig som är strukturerad och som trivs med att ha ansvar och att arbeta proaktivt för att säkerställa kvalitet och leveransprecision. Du kan vara den du söker till Green Cargo's nationella kontrolltorn i Hallsberg - skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Med säkerhet och miljö i fokus är Green Cargo ett företag helt rätt i tiden och du kommer till ett team bestående av kompetenta och engagerade kollegor där du får en roll med stort eget ansvar. I rollen kommer du att arbeta i ett team där ni tillsammans ansvarar för olika kunder och branscher hos Green Cargo. Arbetet och kommunikationen mot kunder sker främst via mejl men även via telefon. Du kommer att ta emot både beställningar och förbättringssynpunkter från kunder men främst arbeta operativt i Green Cargos system. Tjänsten är perfekt för dig som uppskattar en varierande arbetsdag med många kontaktytor. Många av Green Cargos anställda menar att en av de bidragande anledningarna till att de trivs så bra på arbetsplatsen är kollegorna. Tack vare storleken på kontoret i Hallsberg finns det dessutom flera olika avdelningar vilket gynnar dina utvecklingsmöjligheter och banar väg för en karriär inom organisationen.

Detta är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Green Cargo. Därefter finns det goda chanser till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering administrativt och operativt av transporter till och från Europa
* Avvikelse och ankomstavisera transporter för kunden
* Operativ hantering av vissa tåg
* Administrativt hantera farligt gods och specialtransporter
* Hantera det administrativa flödet kring kundens transporter efter kontorstid
* Boka och övervaka transporter
* Proaktivt förebygga och förutse avvikelser som påverkar kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har erfarenhet av service och administration i någon form
- Har god dator-och systemvana
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då mail samt telefonkontakt kommer sker på båda språken

Det är meriterande om du:
- Har kunskaper i Excel och Outlook
- Har arbetat inom logistikbranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Stresstolerant
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker
- Intellektuellt nyfiken
- Respektfull

Övrig information:


* Plats: Hallsberg, nära tågstationen
* Start: omgående
* Antal tjänster: 2 st
* Omfattning: heltid. Skiftgång eller dagtid. Om du arbetar skift är dina arbetstider förlagda mellan måndag - söndag kl 06:00 - 21:15 med rullande 6 veckors schema.
* Tjänsten kräver ett utdrag från det allmänna belastningsregistret


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2024
  • Ansök senast: 18 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024