OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du lösningsorienterad, serviceminded och har ett strakt eget driv? Arbetar du som trafikledare idag eller har liknande erfarenhet? Vi behöver nu stärka vårt team i Göteborg per omgående och söker någon som likt oss brinner för logistik- är det du?
Bli en av oss!
På Bring tar alla medarbetare ansvar och förstår hur deras arbete bidrar till kundnöjdhet. Tillsammans arbetar vi med fokus på kundens behov, kvalitet i alla led och en tillmötesgående framtoning, tre fokusområden som kräver engagerade och kunniga medarbetare.
I rollen som Transportkoordinator har du en bred roll inom administration, där du ansvarar för ruttplanering av hemleveranser. Därtill assisterar du kunder både via telefon och mejl, där du besvarar frågor och informerar berörda parter om rådande situationer. Vidare ansvarar du för att registrera, administrera och dokumentera utgående hemleveranser.
Du arbetar med ruttplanering inom Göteborg med omnejd, därmed uppskattas att du har lokalkännedom. Tillsammans med dina kollegor, skapar ni effektiva logistiska flöden till Brings kunder. Vid start erbjuds du en gedigen introduktion och rådgivning från dina duktiga kollegor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Transportplanering, utveckling och optimering av transportflödet
Ordermottagning & registrering
Transportadministration
Kund-, mottagar- och chaufförskontakt
Nära samarbete med terminal och chaufförer
Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning
Flytande svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet och framför allt i Excel, stor datorvana och flink på tangenterna
Erfarenhet inom logistikbranschen och i synnerhet erfarenhet som koordinator, trafikplanerare, trafikledare eller yrkeschaufför.
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik och trivas i denna roll ser vi att du har en god samarbetsförmåga där du trivs att jobba i tätt samarbete med dina kollegor. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Eftersom du till största del kommer att arbeta med administrativa arbetsuppgifter är det viktigt att du kan uppvisa noggrannhet och struktur i ditt arbetssätt. Därtill har du ett starkt eget driv, god simultanförmåga samt jobbar målmedvetet mot att nå resultat. Vi hoppas och tror även att du har förmåga att leda andra.
Sist, men absolut inte minst, delar du våra värderingar; att vilja mer, att ta ansvaroch att spela för laget
Vårt erbjudande
Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss – varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.
Omfattning och placering
Omfattning: 100%, där schemat sträcker sig från söndag-torsdag med tiderna 7-16 och 8-17.
Anställningsform: Vikariat/Tidsbegränsad anställning t.o.m. 31/8 med chans till förlängning /anställning.
Placering: Brings terminal i Mölnlycke.
Skicka in din ansökan redan idag!
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via e-post.
Vid frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta ansvarig chef Joakim Nilsson via e-post: joakim.nilsson2@bring.com.
Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Katarina Tomhill via e-post: katarina.tomhill@bring.com.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!