OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
SomTransportledare inrikes ansvarar du tillsammans med dina kollegor för att ge företagets kunder bästa möjliga service och för att transporterat gods når sina destinationer med en hög leveranssäkerhet. Det är en roll som kräver god planeringsförmåga, servicefokus och affärmässighet.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Trafikplanering - kontrollera att allt arbete håller hög kvalité och utförs på ett effektivt sätt
- Resurssättning av chaufförer,
- Ge individuell feedback till chaufförer
- Kommunicera uppdrag och turplanering till chaufförer
- Ekonomisk uppföljning
- Koordination av lastorder
- Service till kunderna via telefon och mejl
Om företaget
Företaget är ett transportföretag med specialisering på den franska marknaden. I dag är de cirka 60 anställda. Företaget har under de senaste åren haft en bra utveckling både omsättning- och resultatmässigt.
Du kommer att sitta tillsammans med åtta kollegor i öppet kontorslandskap. Det är ett engagerat gäng som jobbar nära varandra och hjälps åt när det behövs.
För dig med viljan och intresset finns goda karriärsmöjligheter inom företaget till exempel som teamleader/gruppansvarig. Har du intresse för att lära dig franska finns möjlighet att på sikt att göra utlandstjänst i Frankrike eller Luxembourg.
Din profil
För denna tjänst fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är affärfokuserad och därmed duktig på att vidareutveckla befintliga affärer. Du är strukturerad och organiserad och klarar därför av många bollar i luften och snabba förändringar. Du är en utpräglad servicemänniska som trivs i högt arbetstempo med mycket interna och externa kontakter. Slutligen söker vi en teamplayer som passar in i den befintliga gruppen med trafikplanerare.
Skallkrav
Antingen någon typ av arbetsledande erfarenhet (oavsett bransch) eller utbildning inom Trafikledning.
Körkort B
Svenska – i både tal och skrift
Meriterande
Franska och/eller tyska språkkunskaper
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Placering: Halmstad
Start: Så snart som möjligt
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996