OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 40 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.
REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.
ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av att hitta effektiva transportlösningar och vill jobba med transportledning och service i en spännande framtidsbransch?
Som transportledare på REMONDIS får du en roll med mycket ansvar och blir en del av ett sammansvetsat gäng drivna och engagerade kollegor. Tillsammans med ditt team jobbar du med miljöeffektiva transportlösningar för hållbara och långsiktiga kundrelationer och resultat.
Vår transportenhet i Västberga är en del av Distrikt Stockholm där vi samlar in och hanterar olika typer av avfall för återvinning. Fordonsflottan består av ett 60-tal fordon som bl.a. utgörs av baktömmande komprimatorfordon, lastväxlarfordon och lyftdumperfordon. På enheten jobbar duktiga miljöarbetare med stor erfarenhet som dagligen bidrar till en hållbar framtid.
I rollen som Transportledare ansvarar du för den dagliga driften av transporterna inom avdelningen för Miljötjänster.
Tjänsten innefattar bl.a.:
• Daglig planering och fördelning av uppdrag samt trafikledning av transporter
• Personalansvar för ditt team miljöarbetare
• Samordning och planering av trafik, såsom omläggning av körturer
• Ansvar för att erforderliga transportdokument finns för aktuella uppdrag
• Uppföljning av att uppdrag blir korrekt utförda och hanterade i system
• Hantering av avvikelser och reklamationer
• Fakturering samt övrig administration såsom orderläggning och hantering av lastvikter
• Aktivt driva och bidra till arbetet för en säker arbetsmiljö
Placeringsort är Västberga och du rapporterar till Operativ transportchef Miljötjänster. Arbetstiden är 5.45 - 14.45, helgarbete förekommer.
KVALIFIKATIONER
• Erfarenhet av transportledning, logistikstöd, entreprenader eller liknande
• Erfarenhet av personalansvar
• Mycket god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• Avslutad gymnasieutbildning
• B-körkort
Har du transportledarutbildning och/eller erfarenhet av tunga fordon så är detta meriterande.
Vi söker dig som trivs med att jobba i ett högt tempo och gillar att arbeta i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik. Du är engagerad och kommer gärna med förslag på förbättringar och effektiviseringar av arbetet. För att lyckas i rollen tror vi att du är lyhörd med god samarbetsförmåga och du trivs med att ha kontakt med chaufförer och kollegor via telefon och mail. Du har ett kundfokus och en hög känsla för service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du jobbar enligt våra ledord service, öppenhet, hållbarhet, entreprenörskap och ansvar.
ÖVRIGT
Vi har kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag för ett långt och hälsosamt arbetsliv.
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!