OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TRANSPORTLEDARE / -ADMINISTRATÖR
Om oss
FKS Transport AB är ett av Stockholmsområdets största bygg- och anläggningsåkerier. Med vår moderna fordonspark har vi förmånen att erbjuda våra kunder alla tänkbara transport- och maskintjänster. Förra verksamhetsåret omsatte vi 170 miljoner vilket innebar en dubblering mot tidigare verksamhetsår.
Vi sitter sedan ett par månader tillbaka i ett nyrenoverat, modernt kontor i Kungens Kurva. I företaget arbetar idag 11 tjänstemän och 40-talet yrkesarbetare. Vi söker nu en ny transportledare och erbjuder en arbetsplats i en miljö där samarbete, initiativtagande och prioriteringsförmåga är nyckelorden.
Befattningens syfte
Befattningens syfte är att optimera företagets lönsamhet under hela processen från beställning fram till en avslutad kundorder. För att möjliggöra detta är Transportledaren den koordinerande, planerande och administrerande länken mellan företagets uppdrag i förhållande till företagets, underleverantörers och samarbetspartners produktionsresurser i form av lastbilar med chaufförer och maskiner med maskinister.
Befattningens huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ordermottagning: Att ta emot kundorder i muntlig eller i skriftlig form samt att parallellt registrera dessa i affärssystemet enligt företagets fastställda processer. Även orderregistrering av verkstads- och besiktningstider för produktionsresurserna i samråd med företagets fordonsansvarig alternativt med kontrakterad underleverantör.
- Transportledning: Proaktivt integrera med företagets kunder, säljare, chaufförer och maskinister, underleverantörer och samarbetspartners för att kunna registrera, planera, optimera, hantera, kontrollera, rapportera status av, prissätta, administrera och färdigställa order. Därtill åligger det Transportledaren att säkerställa att rapportering av transport av farligt avfall sköts enligt gällande lagstiftning.
- Administration: Attestera leverantörsfakturor, skapa sammanställningar, prissätta och färdigställa order inför fakturering. Säkerställa att företagets underleverantörer efterlever företagets kravbild samt att erforderlig dokumentation inhämtas, registreras, dokumenteras och hanteras.
- Avvikelse- och incidenthantering: Att hantera avvikelser och incidenter enligt företagets fastställda processer i samverkan med företagets KMA.
Din bakgrund
Vi söker dig som är redo för nya utmaningar i ett spännande bolag med kraftig tillväxt. Du är en lagspelare som är kundfokuserad, strukturerad, flexibel och resultatinriktad. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet från branschen samt att du är en social och kommunikativ problemlösare med positiv och engagerad attityd.
Dator, telefon och den senaste tekniken är dina huvudsakliga arbetsverktyg. Vi ser att du är en fena på att skapa struktur och har ett skarpt ordningssinne, du trivs med att arbeta i en organisation i ständig utveckling och utmanas av att finna nya sätt att lösa dina uppgifter på.
Tidigare erfarenhet av Hogia Mobilast och ledaregenskaper är meriterande.
Övrigt
Tjänsten avser heltid, måndag – fredag med placering i Kungens Kurva. Vår förhoppning är att platsen är tillsatt i januari men vi är flexibla kring exakt startdatum.
Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast via mejl, bifogat ett CV samt personligt brev som beskriver dig själv som person och varför du söker tjänsten. Urval och intervjuer sker löpande.
Om du har frågor kring tjänsten eller vill ansöka är du välkommen att kontakta:
Johan Lundgren johan@fkstransport.se alt. 079-0652182.
Vi tillämpar sex månaders provanställning och är anslutna till kollektivavtal.