Transportledare anläggning till Centralen i Tvåstad

Transportledare anläggning till Centralen i Tvåstad

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation

Lastbilscentralen i Tvåstad AB till vardags kallat Centralen är ett transport- och maskinföretag för både privatpersoner och företag. Centralen är det naturliga valet som leverantör där fokus ligger i att leverera kvalitets- och miljöanpassade lösningar. Vår strävan är att vara det personliga transportföretaget där goda relationer och hållbarhet är i fokus

Tjänstebeskrivning

Vår medarbetare ska gå på mammaledighet och vi behöver förstärka med en transportledare inom anläggning. Tjänsten är ett vikariat med start i april 2021 till och med augusti 2022. Då vi är inne i en spännande och expansiv fas för att möta framtidens krav på ökade godsvolymer, effektiv logistik och miljöanpassade transporter, finns det goda chanser till en tillsvidareanställning efter vikariatets slut.

Som Transportledare får du en varierande vardag där du har kontakt med både kunder, åkare och förare.
Du tar emot, planerar och fördelar uppdrag, stora som små, och hanterar order från start till mål i vårt affärssystem.

Tillsammans med dina kollegor i transportledningen har du ett stort ansvar att ge bästa service till våra kunder och samtidigt planera sysselsättningen för våra anslutna enheter.

Vi erbjuder dig nya fina lokaler och en trivsam arbetsmiljö med sköna kollegor.


Kvalifikationer

Vi söker en lagspelare som har god förmåga att samarbeta och kommunicera i ett stort kontaktnät. Du agerar ansvarsfullt, prestigelöst och har en god känsla för administrativ kvalité.

Du har även med dig kvalitéer som lösningsorienterad, ser nya möjligheter och trivs med att fatta beslut. Du är en person som tycker om att vinna matchen och gör det på ett sätt som ger positiv energi till alla som är delaktiga.

Att vårda befintliga kunder samt bearbetning av nya kontakter är en viktig del i ditt arbete.

Vi söker dig som har relevant utbildning ocherfarenhet av arbete som transportledare eller liknande roll inom branschen. Att du är duktig på administration och har en god datavana, tar vi för givet.


Vi kommer att arbeta med löpande urval, så vänta inte med att skicka din ansökan via Premiers hemsida www.premier.se, dock senast 2021-03-07.
Om du har frågor, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Andersson på telefon: 0707-858648

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023