OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Schenker Åkeri är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Mer information hittar du på vår hemsida https://www.akeri.dbschenker.se Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder en samhällsviktig tjänst med möjlighet till personlig utveckling.
Utöver detta erbjuder Schenker Åkeri även:
* Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämdagar - Vi erbjuder extra ledig tid utöver semester
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
* Möjlighet att hyra Stugor och lägenheter i Sverige och i utlandet, via DB Schenkers personalstiftelse
Är du en person som gillar att vara delaktig där de dagliga besluten fattas och är bekväm med att ha många bollar i luften samtidigt? I så fall kan det vara dig vi söker till vår fjärrverksamhet i Göteborg.
Arbetsuppgifter:
* Daglig trafikledning
* Personalansvar som inkluderar coaching av medarbetare på konstruktivt sätt och utvecklingssamtal
* Stort fokus på att lösa produktionen med hög kvalité och ekonomisk lönsamhet
* Täta kontakter med chaufförer, Schenker AB och externa underleverantörer
* Chaufförsmöten
* Medverka vid gods- och reklamationsutredningar
* Administration
Som transportledare ställer vi höga krav på din personlighet. Vi ser även att du har en hög servicenivå då rollen innebär ett stort kontaktnät med
flertalet aktörer - både internt och externt.
Din Profil:
* Erfarenhet av logistik/transportplanering
* Ledarerfarenhet
* Du är proaktiv och lösningsorienterad
* Initiativrik & självständig
* Vana att hantera flera ärenden samtidigt
* God samarbetsförmåga
* Du har erfarenhet av och är trygg med att fatta beslut
* Goda kunskaper i Excel och Word
Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en provanställning.
Din ansökan med CV och personligt brev vill vi gärna ha via vårt rekryteringssystem senast den 20:e april 2021.
Intervjuer hålls löpande.
Om du har frågor till tjänsten kan du kontakta platschef Hazim Zejnilovic: e-post: hazim.zejnilovic@dbschenker.com. telefon: 035-154617
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare