Transportledare ICA E-handel

Transportledare ICA E-handel

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av jobb
Mat på nätet växer så det knakar när fler och fler människor i Sverige väljer e-handel för sin veckohandling. På ICA satsar många butiker stort på att vara det självklara valet även på nätet. I Stockholm erbjuder ICA Sverige utökat logistikstöd till butikerna vad gäller centraliserat orderplock och en transportlösning för hemleverans direkt till konsument. Detta stöd levereras från ICA:s e-handels lager i Stockholm och möjliggör ett förstärkt e-handelserbjudande för storstadskunden.
Logistikverksamheten producerar både centralplockade matkassar (middagslösningen ICA:s Matkasse) och lösplocksorder – där kunden själv plockar ihop sin order från en webbshop och väljer från samma varuavsnitt som den är van att handla från i butik. Med vår transporttjänst levererar vi direkt hem till kund.
Vi söker nu fler engagerade Transportledare som vill hjälpa oss att stärka hemleveranserbjudandet i Storstadsområdena med våra egna transportbilar och egna leveransansvariga chaufförer. Vi levererar ett attraktivt kunderbjudande med hör servicenivå.
Arbetsuppgifter
Som Transportledare ansvarar du för den dagliga transportplaneringen och optimering samt vår kapacitetshantering. Rollen innefattar operativ fleet management och lastbärarflöden men även operativ kundservice och butiksdialog. Vi är i en stark tillväxtfas där kontinuerliga förbättringar av leveranstjänsten är ett dagligt fokus i rollen.
Du arbetar tätt tillsammans med operativ flödesoptimering samt våra leveransansvariga chaufförer.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Daglig transportplanering
Säkerställa bemanningsbehovet
Säkerställer att våra bilar alltid är i gott körskick
Du är delaktighet i e-handelns arbete med ständiga förbättringar
Arbetsleder dagliga arbetet.

För att bredda vårt härliga gäng ser vi gärna sökande med ett spann i både åldrar och uttryck.
Vi söker dig som brinner för maximal kundnöjdhet med fokus på optimal service, kvalitet och kostnad till slutkund. Du har bred erfarenhet av operativ transportplanering och samverkan med leveransansvariga chaufförer. Du har god datavana särskilt i excel. Du har god förmåga att uttrycka dig och kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort i minst två år.
Det är meriterande med erfarenhet av optimering för e-handelslogistik samt god kunskap i kund- och butiksdialog. Även erfarenhet av transportoptimeringsstöd såsom exempelvis TransPA, PINdeliver och Quinyx är meriterande.
För att lyckas i rollen krävs det att du har förmågan att på ett prestigelöst och inspirerande sätt kunna samarbeta och föra dialog med medarbetare och kollegor. Som person är du flexibel och målinriktad och vi ser det som en förutsättning att du har förmågan att kunna strukturera och prioritera utifrån verksamhetens behov i en vardag med stundtals högt tempo.
Anställning
Tillsvidaretjänst med provanställning 6 månader.
Arbetstiden är schemalagd enligt överenskommelse.
Arbetet utgår från e-handelslagret som är placerat i Jordbro, Haninge.
Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktperson
Fredrik Stark, Transportledarchef, mailadress fredrik.stark@ica.se
Malin Ridderström, HR BP, mailadress malin.ridderström@ica.se
Sista dag för ansökan
2021-05-23
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte hanterar ansökningar via mail.
ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap.
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK FALUN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 21 juni 2021

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


Trafikplanerare

Trafikplanerare

20 december 2024

Trafikplanerare

Trafikplanerare

13 december 2024

Framkomlighetsansvarig

4 december 2024

Customer Seervice

Customer Seervice

29 november 2024