OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Schenker Åkeri är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Mer information hittar du på vår hemsida www.akeri.dbschenker.se Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Vårt erbjudande
Vi värnar om våra medarbetare och hos oss vill vi att du skall känna dig trygg. Hos oss erbjuds du en samhällsviktig tjänst med möjlighet till personlig utveckling.
Utöver detta erbjuder DB Schenker även:
* Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Till vår fjärrverksamhet i Borås söker vi just nu en transportledare.
Arbetsuppgifter:
* Daglig trafikledning
* Personalansvar som inkluderar coaching av medarbetare på konstruktivt sätt och utvecklingssamtal
* Stort fokus på att lösa produktionen med hög kvalité och ekonomisk lönsamhet
* Täta kontakter med chaufförer, Schenker AB och externa underleverantörer
* Chaufförsmöten
* Medverka vid gods- och reklamationsutredningar
* Administration
Som transportledare ställer vi höga krav på din personlighet. Vi ser även att du har en hög servicenivå då rollen innebär ett stort kontaktnät med
flertalet aktörer - både internt och externt.
Din Profil:
* Erfarenhet av logistik/transportplanering
* Ledarerfarenhet
* Du är proaktiv och lösningsorienterad
* Initiativrik & självständig
* Vana att hantera flera ärenden samtidigt
* God samarbetsförmåga
* Du har erfarenhet av och är trygg med att fatta beslut
* Goda kunskaper i Excel och Word
Information och ansökan
Tjänsten är tillsvidareanställningar på heltid, med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.
Din ansökan skickar du in via vårt rekryteringssystem Avature, gärna så snart som möjligt men senast den 28 juni.
Ansökningar hanteras löpande.
Har du frågor till tjänsten kan du kontakta Transportchef Martin Conaboy: 031-7038379
Välkommen med din ansökan!