OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Schenker Åkeri är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Vi värnar om våra medarbetare och hos oss vill vi att du ska känna dig trygg. Vi erbjuder våra medarbetare en samhällsviktig tjänst med möjlighet till personlig utveckling.
Utöver detta erbjuder Schenker åkeri även:
* Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Är du en person som gillar att vara delaktig där de dagliga besluten fattas och är bekväm med att ha många bollar i luften samtidigt? I så fall kan det vara dig vi söker till vår fjärrverksamhet i Jönköping.
* Daglig trafikledning
* Personalansvar som inkluderar coaching av medarbetare på konstruktivt sätt och utvecklingssamtal
* Stort fokus på att lösa produktionen med hög kvalité och ekonomisk lönsamhet
* Täta kontakter med chaufförer, Schenker AB och externa underleverantörer
* Chaufförsmöten
* Medverka vid gods- och reklamationsutredningar
* Administration
Som transportledare ställer vi höga krav på din personlighet. Vi ser även att du har en hög servicenivå då rollen innebär ett stort kontaktnät med
flertalet aktörer - både internt och externt.
* Erfarenhet av logistik/transportplanering är ett krav för denna tjänsten
* Du har erfarenhet av att leda andra
* Du är proaktiv och lösningsorienterad
* Initiativrik & självständig
* Vana att hantera flera ärenden samtidigt
* God samarbetsförmåga
* Du har erfarenhet av och är trygg med att fatta beslut
* Goda kunskaper i Excel och Word
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en provanställning.
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du in via vårt rekryteringssystem senast den 6 Oktober.
Om du har frågor till tjänsten kan du kontakta transportchef Niklas Ekman: niklas.ekman@dbschenker.com, 036-183158
Välkommen med din ansökan!