OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Företaget har funnits sedan 1940-talet och har utvecklats under åren och ingår idag i en koncern.
Idag är det ett av landets ledande grossister och har kontor i flera städer i Norden. Företaget ar det mesta inom stålprodukter såsom svetsade stålrör, kallformade profiler och konstruktionsrör. De tillhandahåller även tunnplåt och systemprofiler till fönster och dörrar och väggar. De står för hög kvalitet, servicegrad och leveransäkerhet till sina kunder.
Här på företaget speglar varje kollega rätt atityd med personligt engagemang och ansvarstagande på arbetsplatsen.
Dina arbetsuppgifter
-Boka transporter via Mail, unifoan (schenker), telefon
-Skapa följesedlar
-Ta emot chaufförerna och förse dem med dokument
-Bevaka inkommande ordrar och skriva ut order
-Kvittera och uppdatera order efter plock/kapning
-Ruttplanera och boka turbilen
-Supporta och förse säljaren med information om transporter
-Registrera och inrapportering av material som vi hämtat själva
-Vi jobbar i affärssystem navision
Din profil
-Serviceminded
-Social
-Någon form av tidigare erfarenhet av att jobba med administrativa arbetsuppgifter
-Strukturerad & systematisk
-Stresstålig
-Förmåga att jobba med flera uppgifter samtidigt
-Svenska och engelska
-Office paketet
-Datavana
-Meriterande med erfarenhet av affärssystem navision och erfarenhet kring transportplanering
Tillgänglig för uppstart vecka 33 alt 34.
Man kommer att arbeta som konsult ute hos vår kund där uppdraget sträcker sig till sommar 2022.
Arbetstid: 7:00 - 16:00
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.