OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lotus Maskin & Transport AB är ett familjeägt företag som de senaste åren utvecklats till en av Sveriges ledande aktörer inom rivning, transport och avfallshantering. I koncernen ingår Lotus maskin & transport AB, Rivners AB, Rivners Sanering AB, Rivners Håltagning AB, Rivab i Göteborg AB, AK Schakt o Entreprenad AB samt Lodab Demolering AB. Vi bedriver verksamhet över hela landet och har kontor i Stockholm, Göteborg, Laxå, Umeå, Piteå, Örebro och även Helsingfors och Vasa i Finland. Sammanlagt sysselsätter vi i dagsläget över 300 personer och har som ambition att fortsätta växa.
Vi är en organisation som har nära till snabba beslut och som en del i vårt lag har du stor möjlighet att påverka företagets nästa steg. Vi värdesätter dina åsikter och vill vara en organisation i ständig rörelse framåt.
Med glädje ser vi hur intresset stadigt ökar för våra tjänster och söker därför transportledare som vill vara en långsiktig del i att utveckla vår verksamhet och bibehålla vårt goda rykte.
Som Transportledare hos oss har du en administrativ roll där dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
- Hantera- & planera arbetsorder med viss personalhantering
- Hjälpa våra kunder med lösningar för schakttransporter, avfallshantering med container och andra logistiklösningar gällande transport
- Du är anträffbar och ställer upp när kvällsjourer förekommer
Du kommer att vara en viktig kugge i att förbättra vårt arbetssätt och våra processer där vi gärna ser att du är nytänkande, vågar ifrågasätta och hitta nya lösningar. Hos oss vill vi att de anställda ska trivas och må bra. Därför lägger vi stor vikt vid vårt arbetsmiljöarbete och vi förutsätter att du delar vår syn på ett sunt arbetsklimat.
Krav:
- Svenska i tal & skrift
- 2 års arbetslivserfarenhet i en administrativ roll
- Erfarenhet av orderhantering & god datorvana
Vi söker dig som:
- Är flexibel och lösningsorienterad
- Har god förmåga att arbeta strukturerat
- Trivs med att vara självständig och ta egna beslut
- Ser lagets arbetsbehov utöver dina egna arbetsuppgifter
Meriterande om du:
- Körkort
- Engelska
- Erfarenhet av arbete inom logistik/avfallshantering samt arbete i affärssystem är meriterande men ej ett krav.
Övrigt:
Start: Omgående
Arbetstider: 40 timmar i veckan, 8h mellan 6- 17 - kvälljour förekommer
Placering: På kontoret i Norsborg
Anställningsform: Heltid tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning
Ansökan: Skicka din ansökan här! (https://jobb.tillvaxtbotkyrka.com/jobs/preview/b5cf21e0-52a4-4023-8487-9a9f232b8534)
Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Idebro
0732 333 665
Max Lauritzen
0730781671
Hampus Löwstedt
0720616131
Max Lauritzen
072-061 71 17
Saide Hanna
072-061 81 30
Hampus Löwstedt