Transportplanerare

Transportplanerare

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att ha en serviceroll där du med stort engagemang arbetar för att lösa transportplaneringen? Känner du dig lockad av att få arbeta med kunder runt om i världen? Har du en naturlig fallenhet för struktur och nytänkande? Är du dessutom kommunikativ, drivande och prestigelös? Då är tjänsten som Transportplanerare till en av våra kunder perfekt för dig!

Om tjänsten
Som transportplanerare tillhör du bilgruppen på vår kunds logistikavdelning och arbetar med att boka lastbilar efter färdiga ordrar. Bilarna bokar du i kundens interna system och du har kontakt med de olika speditörerna. I din roll kommer du även ha en nära kontakt med produktionsplaneringen samt med säljbolagen runt om i världen. Du kommer arbeta i ett team på 10 personer och i huvudsak vara stationerad på kundens kontor men viss möjlighet till distansarbete finns.

I din roll som transportplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hitta och boka lastbilar
- Kontakt med speditörer
- Kontakt med produktionsplaneringen samt säljbolag

Tjänsten som transportplanerare är ett konsultuppdrag hos Adecco med start omgående. Uppdraget är till att börja med ca 6 månader men kan komma att förlängas.

Om dig
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från någon administrativ tjänst gärna inom logistik. Har du en universitet- eller högskoleutbildning inom logistik är det meriterande. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet och ha lätt att lära nya system. Vidare bör du ha goda kunskaper i engelska då du kommer ha kontakt med kollegor runt om i världen.

Som person är du engagerad, serviceinriktad och driven. Du har både viljan att utvecklas och trivs i en föränderlig miljö. Vidare tar du ansvar för att utföra dina arbetsuppgifter i enlighet med våra värderingar och sätter alltid säkerheten främst. Vi värdesätter också din förmåga att arbeta både i grupp och på egen hand samt att du har ett strukturerat arbetssätt och kontroll över dina uppgifter. En god analytisk förmåga är viktigt för att du ska kunna förutse och förstå händelser relaterade till verksamheten.

Viktigt för tjänsten är:
- Administrativ erfarenhet gärna inom logistik
- En god analytisk förmåga
- Ett strukturerat arbetssätt
- Engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2022-11-20. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Sara Pagré 054-771 85 47.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via: info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Logistik, Transportplanering, Transporter, Adecco, Karlstad, Värmland

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023