OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
För kunds räkning söker vi en Transportplanerare till Falkenberg!
Du ingår i vår uthyrningsverksamhet, men kommer arbeta direkt på plats hos vår kund i centrala Falkenberg. Här får du möjligheten att utveckla dina yrkeskunskaper inom logistik samtidigt som du får knyta nya kontakter och skapa erfarenheter för framtiden.
Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med ett engagerat och glatt team att bemanna transportmottagningen på ett större företag, där dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• Aktivt arbeta för en bättre och säkrare arbetsmiljö.
• Ta emot chaufförer och registrering av check-in tid.
• Skriva ut och stämma av frakthandlingar (CMR, packsedlar, tullpapper, fakturor mm).
• Kontakter med övrig personal på produktion, logistik och Supply Service.
• Planera lastnings-/lossningstider för inkommande varor och göra transportbokningar.
• Korrigera felaktiga godsmottag/ utleveranser.
• Styra lastbilar till och från externlager.
• Ändra frakthandlingar vid avvikelser.
Ansvar och befogenheter:
• Överföra information vid skiftöverlämningar.
• Driva arbete för att reducera våra hanteringskostnader.
• Gemensamt med övriga inom avdelningen, arbeta för att nå uppsatta mål.
• Besluta gällande ändringar av lastnings-/lossningstider.
• Kontakta support i de fall där problem inte kan lösas.
Formella kompetenser
För att vara den vi söker så ser vi i huvudsak att du har arbetat med liknade arbetsuppgifter tidigare, alternativt relevant eftergymnasial utbildning inom logistik. Utöver det ser vi också att du har:
• Utbildning på gymnasienivå – gärna inom teknik.
• Flytande tal och skrift i det svenska och engelska språket.
• God datorvana, meriterande med SAP och officepaketet.
• Meriterande är också om du har erfarenhet från lagerarbete.
Personliga egenskaper
För att trivas i den här tjänsten gillar du att arbeta flexibelt i högt tempo med varierade arbetsuppgifter. Du kommer att ha många olika kontaktytor både intern och externt och det är därför viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och besitter en god samarbetsförmåga. Du behöver ha ett högt säkerhetstänk och en bra förståelse för logistiska flöden samt system.
Vi kommer lägga stor vikt på din personliga lämplighet.
Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Ansökningsprocessen sker löpande.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning/ Heltid/ Falkenberg.
1 tjänst Start omgående/överenskommelse - långsiktig
1 tjänst över sommarsäsongen
Information:
Har du frågor om tjänsten når du mig på: isabell.nilsson@lernia.se
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson