Transportplanerare till Lilla Edet

Transportplanerare till Lilla Edet

Arbetsbeskrivning

Om du tidigare jobbat inom kundservice, administration eller i annan roll som inneburit många olika kontakter så kan vi ha jobbet för dig. Vi söker nu en transportplanerare till ett större företag i Lilla Edet med start så snart som möjligt. Läs mer om tjänsten nedan och sök redan idag!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som transportplanerare arbetar du huvudsakligen med:

- Planera och boka transporter till olika destinationer, både inrikes och export
- Planera och boka sjöfartssändningar
- Göra tidsbokningar i lagersystemet
- Morgonrapportering
- Delta i transportrelaterade möten
- Arkivera fraktdokument

I den här rollen har du mycket kontakt med många olika funktioner, till exempel transportörer, kundservice, tullombud och kajplanering.

Din profil
Till tjänsten som transportplanerare söker vi dig som tidigare arbetat i en roll som innefattat mycket kundkontakt och administration. Vi kräver inte att du jobbat med ovanstående arbetsuppgifter tidigare utan kommer lägga stor vikt vid din personlighet och vana vid att hantera olika kontakter. För att lyckas i tjänsten krävs det att du trivs i en koordinerande roll med många olika kontakter, att du är serviceinriktad och har en vilja att lära dig nya saker i ditt arbete. Att kunna vara lugn och stresstålig är också viktiga egenskaper i rollen.

Tjänsten kräver att du hanterar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Detta då en stor del av det dagliga arbetet innebär kontakt med olika personer, både via telefon och mail.


Ansökningsförfarande
Vi söker dig som kan börja omgående, senast i slutet av augusti. Tjänsten är ett konsultuppdrag som inledningsvis sträcker sig fram till 31 oktober, men med goda möjligheter till en fortsättning därefter.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Christian Andersson-Gran på christian.andersson-gran@skill.se eller 072-543 40 10.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2021
  • Ansök senast: 22 augusti 2021

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023