OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som transportplanerare här hos oss på Vänerexpressen i Karlstad AB kommer du att ansvara för leveranser av Vänerpendelns tjänster med allt från ordermottagning, planering, dokumentation till reklamationer. Här arbetar vi kontinuerligt i linje med våra värdeord samt med devisen att vi aldrig ger upp. Vi är alltid på hugget och är våra kunder behjälpliga. Även arbete enligt miljö- och kvalitetsmål kommer att genomsyra din vardag. En av våra transportplanerare går i pension under våren och vi söker nu ersättare. Du rapporterar direkt till VD.
I din roll som transportplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Att mottaga, leveransplanera och registrera order från kunder
- Att boka transporter och sammanställa tåglistor
-Informera lastningspersonal och transportörer om leveranser samt eventuella ändringar
- Registrera och hantera reklamationer
- Enklare ekonomiuppgifter, såsom exempelvis fakturering
Tjänsten som leveransplanerare är en tillsvidarefastanställning med start enligt överenskommelse.
Om dig
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och gärna med en inriktning på logistikområdet. Du har yrkeserfarenhet av kund- och leverantörskontakter, leveransplanering och transporter. Har du erfarenhet av distribution så är det meriterande. Här kommer dina goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, väl till pass.
Självklart är det viktigt för dig att sträva efter goda relationer med våra kunder då vi ska vara snäppet bättre än alla andra. Vi är ett serviceföretag och våra kunder märker det i varenda kontakt. Du har även en naturlig fallenhet för samarbete. Har du lätt för att hitta lösningar och har en ihärdighet i att nå i mål med dina åtaganden? Är du dessutom flexibel och trivs i en mindre organisation med snabba beslutsvägar? Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen till oss!
Här hos oss finns kärnan av logistik, inom bil, båt och järnväg, på så vis får du förmånen att lära dig mycket och få en mycket stor kunskapsbredd på området.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Vänerexpressen i Karlstad AB, VI TAR DITT GODS FRÅN A TILL B
Vänerexpressen – det miljövänliga alternativet för transport av gods i container i Värmland, och Dalarna. Vi erbjuder tågets unika styrka att snabbt förflytta stora mängder gods långa sträckor kombinerat med bilens flexibilitet som transportör. Vi löser transporter, inklusive logistiktjänster som godsmottagning, lagring och stuvning med en branschunikt hög servicenivå och personligt bemötande. Våra tågpendlar länkar samman Göteborgs hamn med våra inlandsterminaler i Karlstad, och Insjön. Vi ägs av Conla AB, Vänerhamn och LBC Frakt i Värmland.
Vi är ett prestigelöst gäng med ett positivt förhållningssätt och har mycket kul tillsammans!
Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2021-11-29. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund Vänerexpressen för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Transportplanerare, Leveransplanerare, Transport, Distribution, Logistiker, Logistik, Shipping, Vänerexpressen, Karlstad, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147