TRANSWAGGON AB SÖKER ADMINSTRATÖR

TRANSWAGGON AB SÖKER ADMINSTRATÖR

Arbetsbeskrivning

TRANSWAGGON grundades 1965 och är idag ett av Europas ledande privatvagnsföretag med ca 13 200 4-axliga järnvägsvagnar för godstransporter i internationell trafik.
Bolag inom TWA-gruppen finns i Frankrike, Italien, Polen, Schweiz, Sverige, Tjeckien och Tyskland. Bolaget i Sverige har 28 anställda och omsätter cirka 460 M SEK.
TRANSWAGGON utvecklar och hyr ut järnvägsvagnar för olika slags transporter efter marknadens behov. TRANSWAGGON Helsingborg som svarar för den skandinaviska marknaden, har sin största del av verksamheten i den svenska exporten av cellulosa, papper, trä och stål.
För mer information se www.transwaggon.com
TRANSWAGGON Helsingborg söker nu en administratör till vår trafikavdelning. På trafikavdelningen arbetar vi med att dirigera vagnar efter våra kunders behov. Avdelningens uppdrag är att kunderna ska erhålla rätt vagn, på rätt plats och i rätt tid.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 100 % t.om. 2023-02-28.
Som administratör på trafikavdelning kommer du att arbeta med:
- Kontakt med kunder för att fastställa behov av tomvagnar
- Verka för optimal tillgång av tomvagnar för lastning
- Registrering av transportuppdrag
- Registrering, uppföljning och kontroll av beställningar
- Kontakt med kunder via telefon och mejl
Arbetet kommer utföras i datamiljö, både i bolagets egna vagnshanteringssystem och i MS Office.
Vem är du?
Som person ser vi att du är kommunikativ, ordningsam och ansvarstagande. Arbetet kräver gott samarbete med kollegor och kunder och det är därför viktigt att du trivs med att samarbeta med andra människor och har en god samarbetsförmåga.
Tjänsten kräver inga förkunskaper men det är meriterande om du arbetat administrativt tidigare.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig arbetslivserfarenhet från logistikbranschen och erfarenhet från ett företag med en gedigen kunskap från järnvägsbranschen.
Vi arbetar i en trevlig kontorsmiljö med nära till stad och hav. Vårt kontor är lättillgängligt med gångavstånd till tåg och buss. Vi tillämpar en arbetstid på 37,5 timme per vecka samt tillämpar flextid.
Praktisk information:
Tjänsten är tidsbegränsad anställning på 100 % t.om. 2023-02-28.
Skicka in din ansökan till HR@transwaggon.se. Urval sker löpande.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR ansvarig, Emma Nilsson på 042-17 62 66 eller emma.nilsson@transwaggon.se.
Unionen – klubben företräds av Carolina Lindblad som kan kontaktas på 042-17 62 38 eller carolina.lindblad@transwaggon.se
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TRANSWAGGON AB HELSINGBORG
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Postadress

Båthusgatan 13
HELSINGBORG, 25267

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024