Travel Compliance Coordinator till svenskt modebolag!

Travel Compliance Coordinator till svenskt modebolag!

Arbetsbeskrivning

Är du en skarp administratör/koordinator som vill ta dig an en ny roll på ett globalt bolag med nytänkande i fokus? I rollen som Travel Compliance Coordinator kommer du att arbeta i en bred och social roll med kontaktytor runtom i världen. Du kommer arbeta med frågor och processer som rör hur medarbetarna på företaget reser globalt, och säkerställa att ni som bolag föjer de regler som finns kopplat till affärsresor. Uppdraget kommer pågå i sju månader med viss chans till förlängning. Låter detta som tjänsten för dig? Sök redan idag, då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Local Travel Compliance Coordinator tillhör du teamet HR Shared Services, bestående av olika funktioner. Du kommer framför allt att jobba nära Global Travel Compliance Coordinator, men även ha breda samarbeten med chefer och medarbetare på kontoren runtom i Sverige och i världen.

Detta är en ny roll, där du kommer ha stora möjligheter att påverka och forma ditt arbete. Du kommer tillsammans med den globala TRAC-koordinatorn att sätta upp nya processer och strukturer kopplat till affärsresor inom företaget. Du kommer utgå från kontoret på Liljeholmen, men ha goda möjligheter att jobba hemifrån vid tillfälle.

Du erbjuds


* En spännande och nytänkade arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras.
* Ett meriterande arbete på ett internationellt bolag där du själv får vara med och sätta din prägel på rollen.
* Att bli en del av en större avdelning på företaget präglat av nära samarbeten, öppen kultur och högt i tak.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Local TRAC Coordinator kommer du bland annat att:


* Tillsammans med den globala TRAC-koordinatorn definiera och implementera roller och ansvara för lokala och regionala TRAC-koordinatorer inom företaget.
* Vara lokal/regional koordinator och kontaktperson gällande affärsresor och ansvara för att utforma och implementera administrativa reseprocesser.
* Identifiera och hålla dig uppdaterad kring relevanta förordningar, policys och procedurer relaterat till affärsresor.
* Administrera globala reseefterlevnadsbedömningar enligt fastställda processer, inklusive hantera frågor från kollegor och chefer, och involvera expertstöd vid behov.
* Förbered och presentera relevanta rapporter och statistik relaterat till resor.
* Sammanställa och dela kommunikations- och informationsmaterial och aktiviteter, och delta i eller driva regelbundna eller ad hoc-möten med lokala/regionala kunder och intressenter såsom kollegor, chefer, HR, andra stödfunktioner och leverantörer.


VI SÖKER DIG SOM
* Har 3+ års arbetslivserfarenhet av administrativa eller koordinerande roller. Vi välkomnar olika typer av bakgrunder, men ser att du kanske har jobbat inom HR, Payroll, Travel, som VD-assistent eller liknande.


* Är van vid att självständigt strukturera dina ansvarsområden.
* Har mycket goda kunskaper i MS Office samt systemvana.
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska (muntligt och skriftligt), då du kommer använda båda språken på daglig basis.


Meriterande:


* Erfarenhet av att arbeta i globala organisationer.
* Erfarenhet av att arbeta med efterlevnad av lagstiftningar och regleringar.
* Erfarenhet av processdesign och utveckling med fokus på effektivitet, service och kvalitet.
* Erfarenhet av att arbeta i centraliserade funktioner som stödjer olika affärsenheter.


Som person är du strukturerad och trivs med att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du har ett öga för detaljer, samt har förmågan att se helheten och hur saker hänger ihop. Du trivs med och förstår vikten av regulatoriskt och processdrivet arbete. Du arbetar metodiskt, noggrant och tar gärna egna initiativ. Du driver ditt arbete självständigt samtidigt som du samarbetar väl med andra.

Övrig information


* Start: omgående.
* Omfattning: 7 månader, med eventuell chans till förlängning.
* Placering: Liljeholmen, Stockholm. Möjlighet till remote-arbete vid tillfälle.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 4 december 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024