OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid socialkontoret, handikappavdelningen Handikappavdelningens uppdrag är att besluta om och verkställa LSS-insatser för vuxna.Vid avdelningen organiseras personliga assistenter, gruppbostäder och daglig sysselsättning.Verksamheten personlig assistans omfattar cirka 90 personer och sysselsätter cirka 300 assistenter.Idag ansvarar sju chefer för verksamheten som är under fortsatt expansion och utveckling. Arbetsuppgifter: Verksamhetsansvar för personlig assistans för 8-12 personer utifrån beviljad LASS/LSS-insats enligt avdelningens mål och riktlinjer för verksamheten.Arbetsledar- och personalansvar för cirka 30 personal.Arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete.Ekonomi- och uppföljningsansvar. Kvalifikationer: Lämplig högskoleutbildning.Erfarenhet av att arbeta som chef.Förmåga att driva utvecklingsarbete, utveckla arbetslag och medarbetare.Goda kunskaper i arbetsrätt, lagstiftning och systematiskt arbetsmiljöarbete.God samarbetsförmåga.Kunskap om verksamhetsområdet personlig assistans är meriterande.Körkort. Ansökan ska vara hos oss senast 2007-08-16.Välkommen med ansökan ifylld med meritförteckning och referensnummer till Skellefteå kommun, Kommunledningskontoret, Personalavdelningen, 931 85 Skellefteå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00