Tre ekonomer till leverantörsreskontragruppen

Arbetsbeskrivning

Poolia Ekonomi AB Presentation Till en trevlig och utvecklande arbetsplats söker vi nu tre ekonomiassistenter med kunskaper i leverantörsreskontra. Tjänsterna är på konsultbasis och startar i maj respektive juni. De beräknas pågå till slutet av oktober men chans till förlängning finns. Du kommer att vara placerad i vår uppdragsgivares ljusa och fina lokaler på Södermalm, nära goda kommunikationer. Arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att granska kontering och betala leverantörsfakturor senast på förfallodatum. Du ansvarar även för att kontrollera att redovisningsprinciper och attestinstruktioner efterlevs. Du kommer bland annat arbeta med att - skicka ut fakturor för godkännande och attest i workflow - granska kontering och attest - ta fram betalningsförslag - betalningsregistrera och skicka betalningsfil till bank - följa upp att leverantörsfakturorna blir attesterade - stämma av kontot för leverantörsskuld i balansräkningen. Uppdraget innebär även att bistå verksamheten och externa kunder med svar på frågor och problemlösning relaterat till leverantörsfakturor. Utbildning/erfarenhet För att lyckas på detta uppdrag bör du vara gymnasieekonom med erfarenhet av redovisningsarbete och ha en god förståelse för leverantörsfakturaprocessen. Har du erfarenhet från ekonomiarbete på ett större bolag är det en merit. Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet, främst i Excel och vi ser gärna att du tidigare har arbetat i något eller några leverantörsreskontrasystem. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du noggrann, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Då tjänsten innebär många kontakter både internt och externt är det ett krav att du har en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Vidare är du en proaktiv problemlösare som trivs med att arbeta självständigt under ansvar. Du har förmågan att hålla hög kvalitet trots tidvis hög arbetsbelastning. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan. På grund av hög arbetsbelastning har vi dessvärre inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst. Det som ej står i annonsen är uppgifter vi ej kan lämna ut förrän du eventuellt blir kontaktad av oss. Kontakt från vår sida brukar ske senast inom 1-2 veckor. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 30 april 2009
  • Ansök senast: 10 maj 2009

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024