Tre söker nu en Trevlig Head of till Workforce management

Tre söker nu en Trevlig Head of till Workforce management

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?

Kundservice utgör pulsen i vår kundupplevelse och sedermera affär, att kundservice har en central plats i vår kundresa är en självklarhet för oss på Tre. Tillsammans är vi ett team på 250 medarbetare som utgör frontlinjen för våra 2 miljoner kunder. För att möjliggöra vår affär söker vi nu vår nya kollega i rollen som Head of Workforce Management.

I rollen som Head of Workforce Management arbetar du med att initiera, leda och arbetet inom prognosessering, schemaläggning, budgetering, KPI-styrning m.m. I din roll har du den övergripande kollen för hur olika initiativ, förutsättningar och nyckeltal samverkar för att skapa de bästa förutsättningarna för kundservice som organisation. I rollen kommer du även vara ansvarig chef för medarbetare inom Scheduling.

I din avdelning är det stort fokus på effektivisering, stötta kundservice i mer komplicerade trender och prognoser där förändringstakten är stor. Ni jobbar aktivt med att balansera strategier mellan konsument, - och företagsaffären. Du ingår i Customer Service ledningsgrupp där du har tätt samarbete med ansvariga inom avdelningarna som hanterar first line, second line samt Customer Service Development. Du rapporterar till Chief Customer Service Officer Silvia Bakir.

Du kommer ta till vara på den strategi och vision som finns på Tre, för att se till att ni har alla verktyg som behövs för att nå de mål du sätter upp för ditt område. Du kommer märka att KPIer är ditt verktyg men vi tror också starkt på att belysa vilka beteenden som ligger bakom våra resultat.

Du kan se fram emot

• Att ha en funktion hos oss där du har en plattform att fortsätta utveckla ditt strategiska sinne
• Ingå i ett team som är representerad i flera ledningsgrupper samt i hela Tres ledning.
• Det finns stora möjligheter att få din röst hörd och verkligen grabba tag i megafonen för att göra skillnad i en av företagets starkaste kanaler till våra kunder.
• Vi på Tre tror starkt på individens förmåga att leda sig själv och du styr din egen tid.
• Vår kultur är tonsättande i allt vi gör och den, tillsammans med att vi är fantastiskt Trevliga, är anledningen till att vi sju år i rad blivit utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great place to work.

Vi söker dig som
Vill mer och är en datadriven person som med vana att identifiera trender och insikter för att skapa det analysunderlag du behöver för att underbygga beslut. Du har erfarenhet av en liknande tjänst inom Workforce management och/eller en ekonomisk bakgrund t ex som Business Controller eller liknande.

Vidare är du som person som beskrivs som engagerad och nyfiken. Du har förmågan att säkerställa hög kvalitet i ditt arbete och trivs att jobba i en snabbrörlig och föränderlig miljö.

Som den goda kommunikatör du är så kan du förklara dina datadrivna insikter på ett enkelt och pedagogiskt sätt där ditt tålamod beskriver din metodiska arbetsstil som i många fall ligger till grund för större beslut.

Och för att sticka ut lite extra har du erfarenhet av bemanningsplanering och prognostiseringsverktyg exempelvis Calabrio eller Pro. Schedule samt har arbetat med Business Intelligence verktyg exempelvis SAS, Viya eller Qlickview.

Ansökan
Tjänsten är tillsvidare där vi tillämpar 6 månaders provanställning Ansökan sker via länken till denna annons och sök nu omgående om du är intresserad. Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring rollen, kontakta rekryterandechef Chief Customer Service Officer Silvia Bakir (silvia.bakir@tre.se).

Varmt välkommen till Tre!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tre
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Besöksadress

Entretorget 5
None

Postadress

Entretorget 5
Johanneshov, 12118

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024