OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor med visionen att vara en globalt attraktiv kunskapscommunity inom tillämpad IT och innovation för hållbar tillväxt. Här samsas teknik med ekonomi, samhällsvetenskap, hälsa och vård samt kultur och kommunikation. BTH bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå där lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren. Blekinge Tekniska Högskola startade 1989 och har idag fler än 8 000 registrerade studenter och drygt 550 anställda. BTH har full examinationsrätt inom vetenskapsområdet teknik. Vårt huvudcampus ligger i Karlskrona där verksamheten inryms i nya lokaler med havet som närmaste granne. BTH:s campus i Karlshamn ligger även det vid havet. Utmärkande för BTH är det nära samarbetet med näringsliv och samhälle vilket genomsyrar både forskning och utbildning på såväl regional, nationell som internationell nivå. Forskning utgör en tredjedel av vår verksamhet. Sedan den 1 september 2008 är BTH en klimatneutral högskola. Besök oss gärna på www.bth.se ARBETSUPPGIFTER I anställningen ingår främst undervisning inom sjuksköterskeprogrammet och i fristående kurser på grundnivå. Vid undervisningen i sjuksköterskeprogrammet används problembaserat lärande (PBL). Vidare ingår föreläsningar, handledning, medverkan i och ansvar för seminarier och examinationer samt kontinuerlig pedagogisk-, ämnes- och kursutveckling. Därutöver omfattar anställningen samverkan med företrädare för professionsområdet och det omgivande samhället. Vissa administrativa uppgifter förekommer. Undervisning kan ske på engelska. KVALIFIKATIONER Behörighetskrav: Behörig att anställas som adjunkt är den som 1. har avlagd examen från grundläggande högskoleutbildning inom för anställningen relevant ämne eller har motsvarande kompetens 2. har genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper 3. har visat pedagogisk skicklighet Avvägningen mellan bedömningsgrunderna: Speciell vikt läggs vid (viktigaste först): ? Magisterexamen alt pågående magisterutbildning inom omvårdnad/vårdvetenskap ? Avlagd sjuksköterskexamen ? Tidigare undervisningserfarenhet ? Pedagogiskt utvecklingsarbete ? Medverkan i genomförande av, och uppvisad pedagogisk skicklighet i, problembaserad/problemorienterad undervisning ? Erfarenhet av och intresse för att integrera teoretisk och verksamhetsförlagd utbildning ? Kompetens att undervisa på engelska