OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du internationellt och i en föränderlig miljö? Och kanske i en roll som omfattar både administration och support mot bolag?
Om uppdraget
I denna utåtriktade roll ges du möjlighet att vara del av en föränderlig, internationell miljö och inta en viktig servicefunktion på vår kunds huvudkontor. Du fungerar som en viktig länk mellan dotterbolag i hela världen och samarbetspartners, samt har tät dialog med banker i frågor som rör Cash Management. Du har mycket kontakt med dotterbolagen i garantifrågor och finansieringslösningar. Rollen inkluderar en stor del administration, exempelvis godkännande av betalningar, uppdateringar i system och att lägga upp användare på banken. Med dotterbolag världen äver sker kommunikationen på både svenska och engelska.
Bolaget finns centralt i Göteborg. Du kommer att arbeta som SJR-konsult med start under april/maj. För rätt person finns möjighet till anställning efter några månader men vår kund är även öppen för en interimslösning.
Vem du är
I den här rollen uppmuntras god kommunikationsförmåga, samarbete och god förmåga att skapa relationer. Du är även trygg i kontakter på både svenska och engelska samt har en naturlig serviceådra som gör att du trivs i en viktig supportfunktion. Du trivs givetvis även att arbeta administrativt.
I övrigt har du en relevant högskoleutbildning samt några års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter antingen inom bank eller på en Treasuryavdelning så att du har god kunskap inom garantier och kan supporta bolag i dessa frågor.
Din ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors 0704715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88