OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
I rollen som Treasury Administrator ingår du i Castellums finansavdelning, en koncernövergripande funktion där koncernens upplåningsaktiviteter dominerar. Här hanteras koncernens finansiering, likviditet, valuta och finansiella riskhantering.
Rollen är en delvis ny tjänst där du kommer att få chansen att vara med och forma rollen på sikt. Du kommer ha flera kontaktytor, både på närliggande avdelningar som exempelvis redovisningsavdelningen och hos externa samarbetspartners. Du kommer vara delaktig inom flera olika områden med huvudsakligt fokus på administration och/eller projekt relaterat till cash management, betalningar och settlements. Därtill kommer du också att jobba med:
Administration, projekt och arbete relaterat till treasurysystemet och internbanken
Ansvar för finansteamets gruppbrevlåda
Analys, datainsamling och bokslutsarbete
KYC-processer
Om dig
Du har sannolikt erfarenhet från bank eller treasury/finans-avdelning och har erfarenhet av att jobba med finansiella betalningar och cash management samt kännedom om KYC-processer. Du har mest troligt en utbildning inom ekonomi eller annat relevant område. Vidare har du ett starkt intresse för finans/treasury, är duktig i Excel och har grundläggande kunskaper inom redovisning. Erfarenhet av fastighetsfinansiering och/eller finansiella instrument anses meriterande.
Som person är du trygg och ansvarstagande. Du gillar att ta initiativ, har lätt för att samarbeta med andra och kan vid behov prioritera bland arbetsuppgifter. Du är prestigelös och noggrann samtidigt som du trivs i en bred roll med nära samarbeten, både inom gruppen, i organisationen och tillsammans med externa samarbetspartners.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Göteborg. Du jobbar från Castellums fina lokaler på Östra hamngatan 16. Viss möjlighet till flexibilitet och hemarbete finns.
Om Castellum
Castellum är fastighetsbolaget som hjälper företag att utvecklas och människor att växa. Vi finns i tillväxtorter i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors. Vi förvaltar och utvecklar kontor, lager, logistiklokaler och butiker. Människor som arbetar hos oss har alla en vilja att vara med och påverka, växa och vara en del av en positiv företagskultur. Inom Castellum har vi olika kompetens, dock arbetar vi mot samma vision: ”En värd bortom det förväntade” – med personligt ansvar och enkla vägar mellan kunden och oss.
Vi värdesätter en jämn könsfördelning, ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och perspektiv.
Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Castellum med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor, vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi jobbar med ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten före sista datumet för annonsen har gått ut. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonatan Lundberg via jonatan.lundberg@eqonomy.se.
Välkommen med din ansökan!