OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är din ambition att göra karriär och utvecklas inom treasury? Vill du arbeta på i en stor industrikoncern i den nya generationens treasuryfunktion? Då kan det här vara tjänsten för dig!
SJR har nu fått förmånen att hjälpa vår kund att utöka sitt team med en treasury administratör! Du kommer att få arbeta i en bred och varierad roll hos vår kund som är en respekterad och välkänd arbetsgivare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som treasury administratör kommer att innefatta:
- Administration kring avtal och fullmakter
- Supportering till ekonomifunktionen i förvärvade bolag
- Cash management-relaterade frågor
- Management reporting
- Leda eller assistera i olika Corporate Finance-projekt
- Bankavstämningar
- ADHOC-uppgifter
- Delta i det kontinuerliga arbetet att förbättra Treasuryfunktionen
Vår kund har sitt kontor i city. Kontoret är aktivitetsbaserat och det råder ett modernt arbetssätt. Till hösten kommer vår kund att arbeta två dagar på plats från kontoret och restrerande dagar hemma.
Din bakgrund
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har jobbat några år inom bank eller treasury. Men det viktigaste är din personlighet - att du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera och ansvara för många kontaktytor.
Du har goda kunskaper i Microsoft Office och då vi verkar i en internationell miljö är dina kunskaper i engelska utmärkta både i tal och i skrift.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som utmärks av att du är en prestigelös och flexibel person som trivs i en bred och varierad roll. Du trivs i en föränderlig miljö. Vidare så är du analytisk, noggrann och har ett intresse för både detaljer och helheter. Du är en lagspelare som är bra på att samarbeta med andra människor. Andra egenskaper är att du är nyfiken och vill vara delaktig i att driva utvecklingen av vår treasuryavdelning samt vill växa i rollen och inom treasury.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Hultberg på 0766-471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-01. Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och sex månader framåt. Men vår kund behöver rekrytera så för rätt person är detta möjligt att övergå i en tillsvidareanställning.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Treasury administratör
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88