OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Treasury Assistant med fokus på Cash Management till ett spännande uppdrag. Vår kund, som sitter i fina lokaler i Gamla Stan, erbjuder en varierad tjänst med start i januari pågåendes i sex månader med mål att övergå i rekrytering hos kunden.
Om tjänsten
Gruppen inom Treasury består av två personer men du kommer ha ett tätt samarbete med övriga finance, skatteteamet och controllers. Då rollen har fokus på cash management förkommer även mycket bankkontakt, både på nationell och internationell nivå. Utöver dina dagliga sysslor förväntas det att du bidrar till förbättring av processer och att skapa nya strukturer. Företaget befinner sig i en förändringsfas med bland annat ett systembyte och det är viktigt att du som person är förändringsbenägen och trivs i en arbetsmiljö där det ibland inte finns tydliga ramar och där du får bidra med att skapa nya arbetssätt. I denna roll ser dagarna lite olika ut vilken man ska tycka är inspirerande.
Arbetsuppgifter
- Cash Management och löpande arbete kopplat till kapitalförsörjning
- Cash pool-administration såsom avtalsutformning, behörigheter, limiter etc
- Kontakt med bank
- Utformning av forecast- och likviditetsrapporter
- Settlement av FX transaktioner
- Analyser av bolagets likviditet på lång sikt
- Övrigt Ad hoc-arbete
Utöver detta kommer du som tidigare nämnt vara delaktig i förbättringsprojekt samt att sätta nya rutiner och processer för området Treasury.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en relevant utbildning i ekonomi och som har arbetat några år med Treasury, redovisning, som business controller eller inom bank och som nu vill ta steget vidare inom Treasury. Vidare är du systemvan med god erfarenhet av Excel. Rollen kräver att du kan kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person får du gärna vara driven och uppskatta miljöer med högt i tak. Du är flexibel, analytisk och tycker om att komma med förbättringsförslag och idéer. Du uppskattar en snabbrörlig miljö med snabba puckar samt att du är service minded. Du får saker gjorda samtidigt som du är kommunikativ och en lagspelare.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Eric Brobeck på 076 647 16 04. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-14.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88