OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz.Den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Omsättningen i Sverige år 2005 uppgick till SEK 1,5 miljarder.Adecco söker för kundsräkning en Treasury Assistent.Arbetsuppgifter Daglig bevakning och avstämning av saldon i koncernkontosystem i Sverige och utanför Sverige.Administration av koncernkontosystemet såsom upplägg och borttag av konton, bevakning av internräntor.Ansvara för finansiella betalningar externa och interna.Avisera banker och dotterbolag för att få korrekt valutering.Kontrollera valutaaffärer och placeringar.Hantera bekräftelser och avstämning av affärer mot banker och bolagen.Avstämning av saldon mot motparter.Rapportering och sammanställning av nettinginformation.Sammanställa valutabehov för externa valutaaffärer.Hantera avgående nettingbetalningar.Avisera inkommande nettingbetalningar till bank.Anvara för avstämning av transaktioner i CRM (treasury system), förbereda och sända bokföringsfil till SAP.Ansvara för div.register i CRM (motparter, konton, portföljer mm).Kvalifikationskrav: Utbildning: Ekonomi, minst på gymnasienivå.Meriterat med extra datautbildning.Yrkeserfarenhet: Några års erfarenhet av arbete inom ekonomiavdelning eller bank, primärt med betalningar och mot bank.Personalprofil: Noggrann med vana och vilja att hantera stort kontaktnät såväl i Sverige som utanför Sverige.Förmåga att självständigt hantera många ärenden samtidigt.För att lyckas i tjänsten bör du ha hög stresströskel.God planeringsförmåga, då arbetet innehåller såväl dagliga uppgifter som uppgifter av karaktären mindre projekt.Språk: Engelska i tal och skrift Datakunskap: Word och Exel.Meriterat om du arbetat i SAP och CRM.Då vi jobbar med löpande urval ber vi dig ansöka snarast möjligt.Ansökan skickar du via vår hemsida www.adecco.se.