Treasury Dealer till Treasury Front Office

Treasury Dealer till Treasury Front Office

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en konsult för en roll som Treasury Dealer och du kommer täcka upp för en längre föräldraledighet på 15 månader. Upplägget är flexibelt med hemarbete ca 3 dagar per vecka.

Treasury Front Office ansvarar tillsammans för valutasäkring, råvarusäkring, likviditetsstyrning, rapportering samt viss kassafunktion. Teamet består av tre personer; Treasury Manager samt två Treasury Dealers och teamet har ett nära samarbete med Treasury BO och Supply-avdelningen.

Rollbeskrivning för Treasury Front Office;

- Identifiering valutasäkringsbehov
- Daglig säkring valuta
- Ställa råvarupris till säljare
- Säkring råvaror
- Likviditetshantering inkl dagliga valutaswapar
- Speaking partner elhandel
- Identifiera kort finansieringsbehov
- Ingå lån
- Placera överskottslikviditet enligt givna mandat
- Rapportering
- Vissa manuella betalningar och banköverföringar
- Delaktig i diverse projekt, exempelvis kring nya råvarusäkringar


Lämplig bakgrund
Vi söker dig med akademisk examen inom Ekonomi. Rollen kräver att du har erfarenhet av en liknande roll inom Treasury med god kompetens kring valutainstrument, finansiella instrument samt FX affärer. Du behöver även ha avancerad Excel-kunskap.

Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är ett 15 mån konsultuppdrag, intervjuer och urval sker löpande, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 11 mars 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

Kontors/trivselansvarig

Kontors/trivselansvarig

22 november 2024