Treasury front office

Treasury front office

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

Vår kund är ett ledande bolag inom bränsle och drivmedel. De sitter i fina lokaler i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter:

I rollen som Treasury front office kommer du dagligen identifiera och hedga valutarisker. Du kommer även att köpa terminer som motsvarar dagens försäljning för att minska riskerna. Största delen av arbetet går ut på att minimera risker för bolaget. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig från mitten av maj till sista augusti. Teamet består av 2 personer och ni rapporterar till treasury manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hedging av FX och råvaror, främst diesel/valuta swappar.
- Kortsiktig likviditetsplanering samt upplåning/placering.
- Betalningsflöden, överföringar. 
- Effektivt placera likviditet i enlighet med Finans inspektionens regelverk.


Din profil:

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom råvarubranschen. I denna roll är det viktigt att du tidigare arbetat med FX (Foreign exchange) då detta är en vital del i arbetet. Detta är en bred roll inom treasury och du förväntas arbeta med hela processen. För att komma in i rollen snabbt krävs det att du tidigare arbetat i Bloomberg samt är en avancerad användare av Excel.

Vi ser även att du har en kandidatexamen eller master inom ekonomi, du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Det är även meriterande om du tidigare arbetat inom treasury back office. Vidare är du noggrann som person och säkerställer ditt eget arbete. Vi ser även att du är prestigelös och har god samarbetsförmåga. Då det förekommer stora transaktioner i arbetet är det viktigt med sunt förnuft och att snabbt kunna se avvikelser från tidigare dagar.

Om oss

Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.

Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?

I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!



Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2021
  • Ansök senast: 15 april 2021

Liknande jobb


24 juni 2024

Trade Compliance Representative

Trade Compliance Representative

21 december 2023

30 november 2023