Treasury konsult till Cash Management team

Treasury konsult till Cash Management team

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en konsult till Treasury Operations som kommer arbeta med det löpande och samtidigt vara med och utveckla kundens Treasury funktion.

Du välkomnas in i ett kompetent team, där samarbete värderas högt och vår kund erbjuder dig möjlighet att bidra och utvecklas inom Treasury på ett stort globalt bolag. Kunden har kontor i centrala Stockholm. Uppdragslängden är 6 mån med chans till förlängning.

Uppdraget och arbetsuppgifter
Som medarbetare inom Treasury Operations tillhör du kundens Cash Flow Management team som består av ett tiotal personer och tillsammans med tre andra medarbetare på Operations kommer du arbeta med;

- finansiella FX och MM betalningar
- sammanställning av daglig likviditet till Front Office
- dagliga avstämningar av bankkonton
- bokslutsarbete
- cash pool-administration samt övrigt löpande arbete inom Operations.

Tjänsten innefattar också daglig global support till dotterbolag i treasuryfrågor samt kontakt med externa bank motparter. Du får därmed en helhetssyn av vår kunds Treasuryavdelning och en god kännedom om hur de finansiella flödena fungerar i en stor internationell koncern.

Din profil
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande, med ett par års erfarenhet av arbete med Operations/Backoffice inom Treasury, Bank eller från ett Kapitalförvaltningsbolag. Du har goda kunskaper Excel och har du erfarenhet av Treasurysystemet Quantum är det meriterande.

Som person är du en ansvarsfull och stöttande lagspelare med ett brinnande intresse för siffror. Du har ett strukturerat arbetssätt och du är nyfiken och vill vara med och driva utvecklingen av vår kunds Treasury funktion. I rollen har du dessutom många kontakter, både internt och externt, och därför är din goda samarbets- och kommunikationsförmåga mycket viktig.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2023
  • Ansök senast: 20 april 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb