Treasury-konsult till innovativt outdoorbolag

Treasury-konsult till innovativt outdoorbolag

Arbetsbeskrivning

Till bolag i framkant inom innovativa outdoor-produkter söker vi nu en konsult till deras Treasury-avdelning. Här kommer du att få arbeta i en bred och utvecklande roll där du ingår i ett team om tre personer. Kunden sitter Solna strand och uppdraget förväntas starta i början på januari och sträcker sig ca sex månader framåt.


Om jobbet
Den här rollen är bred och du kommer att få arbeta inom hela Treasury-området med allt från kontroll av koncernens cash pools till valutasäkring. Därtill kommer du även att arbeta med:

Upprättande av nya cashpools samt processen kring dem

Arbeta med nettningsprocessen (registrering av betalningar, avstämningar, påminnelser)

Arbete med cashflow-processen

Upprättande och uppföljning av kassaflödesprognos

Valutasäkring

Administration och redovisning av finansiella instrument

Regelbunden kontakt med dotterbolagen i frågor som rör Treasury

Vidareutveckla och förbättra interna rutiner, processer och projekt kopplade till Treasury

Bistå vid due diligence och integration vid förvärv av företag

Arbeta med koncernens försäkringsprogram

Stöd i företagets koncernövergripande riskhanteringsprocess

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en civilekonomexamen eller motsvarande samt flera års arbetslivserfarenhet och har ett stort intresse för treasury. Vi förutsätter att du är IT och systemvan samt att du är en van Excel-användare. Du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt varför det är viktigt att du är kommunikativ. Därtill är det av stor vikt att du talar och skriver flytande engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du för att passa i rollen ska vara öppen, nyfiken, positiv samt teamorienterad. Du trivs med många kontaktytor då rollen har ett nära samarbete med koncernens dotterbolag och banker. Du uppskattar en snabbrörlig miljö och får saker gjorda samtidigt som du är flexibel och kommunikativ.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Emma Hultberg på 076 647 16 41 eller Malin Lindqvist på 076 647 16 56. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-12-31.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024