Treasury konsult till internationellt bolag

Treasury konsult till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en medarbetare till Treasury Operations som kommer arbeta med det löpande och samtidigt vara med och utveckla kundens Treasury funktion. Du välkomnas in i ett kompetent team, där samarbete värderas högt och företaget erbjuder dig en möjlighet att bidra och utvecklas inom Treasury på ett stort globalt bolag som ligger i framkant. Kunden har kontor i centrala Stockholm.

Uppdrages längd: Önskad start 16/8 tom maj 2022.

Uppdraget och arbetsuppgifter
Som medarbetare inom Treasury Operations tillhör du kundens Cash Flow Management team som består av 11 personer. Tillsammans med tre medarbetare på Operations arbetar du med finansiella FX och MM betalningar, sammanställning av daglig likviditet till Front Office, dagliga avstämningar av bankkonton, bokslutsarbete, cash pool-administration samt övrigt löpande arbete inom Operations. Du är också delaktig i olika projekt för att löpande utveckla och förbättra våra arbetssätt.

Tjänsten innebär daglig global support till dotterbolag i Treasuryfrågor samt kontakt med externa bank motparter. Du får därmed en helhetssyn av vår Treasuryavdelning och en god kännedom om hur de finansiella flödena fungerar i en stor internationell koncern.

Din profil
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande, med några års erfarenhet av arbete med Operations/Backoffice inom Treasury, Bank eller från ett Kapitalförvaltningsbolag. Du har goda kunskaper Excel och har du erfarenhet av Quantum, CRM, Trax, SAP eller Opus Capita är detta meriterande.

Som person är du en ansvarsfull och stöttande lagspelare med ett brinnande intresse för siffror. Du har ett strukturerat arbetssätt och du är nyfiken och vill vara med och driva utvecklingen av vår kunds Treasury funktion. I rollen har du dessutom många kontakter, både internt och externt, och därför är din goda samarbets- och kommunikationsförmåga mycket viktig.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Treasury

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2021
  • Ansök senast: 25 december 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024