Treasury Manager, Accounting and Middle Office till Bonnier Treasury i L...

Arbetsbeskrivning

Är du en flexibel och lösningsorienterad person med god strukturell förmåga och en bakgrund inom ekonomi, med särskilt fokus på redovisning och rapportering? Har du erfarenhet av, eller intresse för, finansiella instrument och är lockad av möjligheten att arbeta som en del av ett erfaret team i en internationell miljö med varierande arbetsuppgifter? Då kan rollen som Treasury Manager, Accounting and Middle Office, vara nästa steg för dig.
Bonnier Treasury Sarl ar Bonnierkoncernens internbank för ca 120 dotterbolag. Internbanken ansvarar för koncernens upplåning, hantering av valuta-och ränterisk samt likviditetsförvaltning. Finansverksamheten drivs av team i Luxemburg och Stockholm, som verkar i ett nära samarbete. Placeringsorten för denna roll är Luxemburg. OM ROLLEN Som Treasury Manager ingår du i ett litet, dynamiskt team med varierande arbetsuppgifter. Det är en bred roll med stort eget ansvar och för rätt person finns det goda möjlighet till fortsatt utveckling inom Bonnier Treasury.
Huvudsakliga uppgifter inom Redovisning och Rapportering:
Löpande bokföring och redovisning.
Månadsbokslut och koncernrapportering.
Hantering av fakturering och leverantörsfakturor.
Intern och extern rapportering, inklusive VAT, skatt, och årsredovisning enligt IFRS och Lux GAAP till bla lokala revisorer, skattemyndigheter, centralbanken i Luxemburg.
Kontakt/avstämning med koncernens externa Service Provider.

Likviditetsförvaltning och Valutahantering:
Tillsammans med Front Office analysera och föreslå placeringsalternativ
Följa upp/bevaka emittenters kreditrisk.
Sammanställa och analysera valutatransaktioner.

VEM SÖKER VI? Vi söker dig som är kommunikativ, noggrann och strukturerad med en god analytisk förmåga. Du trivs i en roll där du får kombinera löpande ekonomiarbete med finansiell analys och du har lätt för att sätta dig in i komplicerade frågeställningar.
Som person är du engagerad, initiativtagande och anpassningsbar. Du arbetar proaktivt och är duktig på att lyssna in samtidigt som du är trygg i att fatta egna beslut och trivs med att arbeta självständigt under ett stort eget ansvar. Vidare tror vi att du har:
En relevant högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller liknande och ca 5 årsarbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av redovisning och rapportering, gärna i en internationell kontext.
Goda kunskaper i IFRS (kunskap iLux GAAP är meriterande)
Flytande språkkunskaper i engelska och svenska. Tyska och/eller franska är meriterande.
Tidigare erfarenhet av likviditetsförvaltning och valutahantering är meriterande.

ANSÖKAN Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på rakel@switchgame.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SwitchGame
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2024
  • Ansök senast: 2 mars 2025

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024