Treasury Medarbetare Back/Middle Office till etablerat bolag inom logist...

Treasury Medarbetare Back/Middle Office till etablerat bolag inom logist...

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av Treasury inom Back eller Middle Office från ett större bolag samt erfarenhet av redovisning av finansiella instrument? Då kan det vara dig vi söker till vår kund.

Detta är ett konsultuppdrag på deltid med start omgående i minst 3-4 månader. Kontoret finns i Solna.

Om jobbet
I rollen som medarbetare på Treasury ansvarar du för det dagliga arbetet med koncernens internbank. I arbetsuppgifterna ingår löpande bokföring av finansiella transaktioner och betalningar, men också månads och kvartalsrapportering och uppföljning mot Finanspolicy med cash management relaterade tjänster.

Avdelningen hanterar koncernens behov relaterade till betalningslösningar, likviditet, finansiering och finansiell riskhantering, såsom upptagande av nya lån och förvaltning av koncernens likviditet, handel med räntederivat och valuta. I rollen jobbar du i nära samarbete med Manager Treasury.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning av finansiella affärer och transaktioner
- Kontroll och avstämningar av finansiella transaktioner
- Marknadsvärderingar av finansiella innehav och valutalån
- Ansvar för de löpande kontakterna internt och med bank inom cash management
- Administrera bankkonton och olika banktjänster
- Likviditetsbevakning
- Bevaka och utföra betalningar
- Ta fram rapporter för löpande riskuppföljning
- Månadsbokslut


Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av Back eller Middle Office från en större eller medelstor verksamhet samt erfarenhet av redovisning av finansiella instrument. Du har god kunskap kring finansiella transaktioner samt vana att utföra marknadsvärderingar. Du behärskar gärna även administration av bank och betalningslösningar. Du har arbetat i något system för treasuryadministration samt har goda kunskaper i Excel. Erfarenhet från CRM Treasury är meriterande.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och servicemedveten. Du är också självständig och har god förmåga att prioritera och att ta egna initiativ och beslut. Det är viktigt att du är kvalitetsmedveten samt trivs med dagligt återkommande arbetsuppgifter. Vidare har du god samarbetsförmåga och tycker det är roligt att arbeta mot olika kontaktytor såväl internt som externt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-06-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Treasury Medarbetare till Back/Middle Office

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024

28 november 2024