Treasury-medarbetare till backoffice, börsnoterat bolag i fastighetsbran...

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för vår kunds räkning en erfaren treasury-medarbetare till backoffice till ett spännande uppdrag med start omgående. Vår kund är ett börsnoterat bolag inom fastighetsbranschen som fortsätter expandera genom förvärv av fastighetsportföljer. I och med den kraftiga expansionen behöver nu organisationen stöttning i form av en extra resurs inom operations. Vi söker dig med erfarenhet av liknande roll/er som trivs i snabbfotade miljöer och affärer med stora volymer.

I rollen blir du en del av koncernens treasuryverksamhet och kommer bland annat arbeta med att uppdatera pantbrevsregistret samt att säkerhetsställa att covenanter/säkerheter är uppdaterade i korrelation med alla flöden av tillkommande förvärv. Du ansvarar för att kontrollmiljön inom treasury är riktig och granskar tillsammans med Front-office regelefterlevnad och att avtal och processer hålls ständigt uppdaterade och aktuella.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Sedvanliga backoffice uppgifter som betalningar, kontoavstämningar, nettning, likviditetssammanställningar och rapportering
- Utveckling av arbetet inom backoffice
- Validering, kontrollering och godkännande av externa och interna affärer
- Likviditets- och FX-uppföljning
- Valutahantering
- Behjälplig i månadsbokslut med rapportering av balanser, räntor, kontoavstämningar m.m


Till uppdraget söker vi dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning & finansiering eller motsvarande. Du har minst 3 års erfarenhet inom corporate/industriell treasury och känner dig trygg med allt inom ramen av treasury operations. Du har goda kunskaper i excel och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare varit verksam inom fastighetsbranschen och har erfarenhet av att implementera och uppdatera treasury-system.

Som person är du självgående, lösningsorienterad och stark på att knyta kontakter och underhålla relationer. Du är van att ta ansvar och arbetar väl under press med strikta deadlines.

Omfattning: 100%, heltid
Plats: Centrala Stockholm. Tillfälligt remote.
Start: ASAP till oktober

Om rollen låter intressant så vänta inte med att skicka in din ansökan, vi presenterar kandidater löpande. Eventuella frågor besvaras av Matilda Eldh, matilda.eldh@newr.se.

Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newr
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2021
  • Ansök senast: 26 juni 2021

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024