Tremco-Illbruck Business Support Manager - Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Tremco Illbruck är en av de marknadsledande leverantörerna av högpresterande tätnings- och limningslösningar för byggnads- och tillverkningsindustrin, och våra produkter marknadsförs i Sverige, Norge och Danmark under varumärkena illbruck och Nullifire. Våra försäljningskanaler är återförsäljare, men vi har även direktförsäljning till större riksbyggare, fogläggare samt företag som jobbar med passivt brandskydd.

Tremco Illbruck har 1100 anställda på 25 olika platser internationellt, med en omsättning på 315 miljoner euro. Våra produkter tillverkas i 6 egna fabriker.

Det som förenar oss som företag är våra kärnvärden som utgår från vår företagskultur och som vägleder oss i allt vi gör. Det hjälper oss att fatta beslut och genomföra åtgärder som är till nytta för våra kunder, våra medarbetare och vår verksamhet. Tremco Illbruck har sitt huvudkontor för de skandinaviska marknaderna i Kungälv och planerar för kraftig tillväxt de kommande åren.

Tremco Illbruck är en del av RPM International INC med säte i Ohio, USA.

Du är en smart och strategisk problemlösare som brinner för siffror och IT!

Du söker en arbetsgivare som supportar en bra balans mellan arbete och fritid!

Du vill jobba i en positiv och affärsdriven miljö där besluten aldrig är långt borta!

Du är resultat- och målorienterad och vill arbeta på en framgångsrik arbetsplats som präglas av kund- och medarbetarfokus!

Du drivs av affärsrelationer med både nationell och internationell prägel!

 

• Då kan du vara den vi söker!


Rollen som Business Support Manager är en nyckelroll i bolaget. Du har det övergripande ansvaret för att ge ledning och stöd till kundtjänst och logistikfunktioner samt att ge administrativt stöd till verksamhetsansvarig i Skandinavien och finansavdelningen i koncernen. Du rapporterar till och har ett tätt samarbete med Skandinavien-chefen och du ingår i ledningsgruppen. Exempel på arbetsuppgifter:

• Utveckla IT-struktur och säkerställa utvecklandet av processer för att göra det dagliga arbetet så effektivt som möjligt.
• Utveckla automatiska flöde av fakturor, order, lagerhållning och liknande arbeten.
• Vara ledare för kundtjänst och logistikfunktionen, samt utveckla dessa funktioner för att säkerställa högsta servicegrad till kunder.
• Ge stöd åt verksamheten genom finansiell analys och rapportering med hjälp av IT-system. Analysera marginaler, kunder och produkter.
• Maximera användningen av ERP-system och annan teknik för fullt utnyttjande av tillgänglig information samt ta fram statistiska metoder för att förbättra effektiviteten.


En stor del av arbetet som Business Support Manager innebär att jobba nära våra medarbetare både lokalt och inom koncernen. Du kommer att vara involverad i flera olika projekt och processer som löper parallellt och sätter stora krav på din förmåga att kommunicera och få med dig andra. Du behöver ha mycket bra kunskaper i ERP-system, samt andra support system. Därutöver har du mycket bra finansiell förståelse samt goda kunskaper i intäkts- och kostnadsanalyser, balansräkning och rörelsekapital. Du har daglig kontakt med våra kontor i Köln och Wigan.

Vem är du?

Du som söker har en akademisk bakgrund inom ekonomi och/eller verksamhetsstöd med några års gedigen erfarenhet. Du har en stark analytisk förmåga och har ett grundligt systematiskt angreppssätt. Du är van att leda andra samt har varit med och implementerat strategiska finansiella planer och utvecklat rutiner för att utveckla försäljningsprocessen. Du är en god kommunikatör som förstår helheten i affären och att kund- och medarbetarnöjdheten är nyckelfaktorer för att nå våra mål. Du har en kundorienterad hållning och har en positiv syn på förändring. Du är fokuserad på att lära dig nya saker och förstår i rollen som ledare vikten av att utveckla andra. Du gillar att jobba i en miljö där man ser en viktig balans mellan arbete och fritid och du tycker om att hjälpa andra att bli bättre både på jobbet och på fritiden. Du kommunicerar lika lätt på engelska som svenska. Även tyska är meriterande.

Hoppas detta låter som din nästa utmaning! Tveka inte att ta chansen att bli en viktig person i ett härligt team som ständigt vill utvecklas.

Placeringsort: Kungälv

Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar Tremco Illbruck AB med Finnveden Säljkraft AB. Ansvarig rekryterare är Martin Klasson, 0734-175666. Ansök snarast via www.finnvedensaljkraft.se. Vi jobbar med löpande urval. Senaste datum för ansökan 31 maj 2017.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jonas Gallneby

Johan Sandahl

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Finnveden Säljkraft AB Värnamo
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 2 maj 2017

Besöksadress

Magasingatan 1
None

Postadress

Magasingatan 1
Värnamo, 33134

Liknande jobb


25 november 2024

Controller

Controller

25 november 2024

25 november 2024

Controller

Controller

22 november 2024