OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till Tre.
Vill du vara med på resan mot nöjdare kunder i en spännande och energigivande arbetsmiljö? I rollen som ekonomiassistent kommer du vara en viktig del i Tres finansteam, med stort fokus på att driva på förändring och effektivisering. Dessutom kommer du få göra det på en prisbelönt arbetsplats med härliga kollegor.
Till vårt reskontrateam söker vi en driven person som tillsammans med två kollegor ansvarar för leverantörsreskontra. Gruppen har det övergripande ansvaret för månadsavstämningar inom området och utgör en del av bolagets gemensamma redovisningsfunktion. Det är reskontragruppens uppgift att sköta kund- och leverantörsbetalningar samt avstämning av aktuella huvudbokskonton och koncernmellanhavanden.
I rollen som ekonomiassistent kommer du, tillsammans med två kollegor, vara den som utför det löpande arbetet med exempelvis leverantörsreskontra, ankomstregistrering av fakturor och bokföring. I rollen kommer du också arbeta med kontoavstämningar och även skapa underlag för, och genomföra utbetalningar till våra leverantörer. Vidare har du en tät kontakt med vår inköpsavdelning för att säkerställa att interna rutiner och policys inom området följs. Även kontakter med våra externa leverantörer är frekvent förekommande.
Då rollen bistår övriga organisationen med finansiell information och support, är det av vikt att du är intresserad av och vill vara delaktig i processer som ibland går utanför ditt huvudområde.
Rollen rapporterar till Team Manager för AP/AR.
För att trivas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent inom leverantörskontra, med goda kunskaper i Excel och bokföring. Vi ser gärna att du har någon form utav eftergymnasial ekonomisk utbildning. Då rollen innebär regelbundna internationella kontakter behöver du kunna skriva och tala engelska obehindrat. Har du även ett intresse för tekniska hjälpmedel och affärssystem ser vi det som en fördel.
Som person föredrar du en arbetsmiljö som präglas av nytänkande, förändring och utveckling. Tre är en öppen och social arbetsplats och för att trivas i rollen motiveras du av att ha flera kontaktytor. Du trivs med att hantera stora volymer av leverantörsfakturor och att stötta och hjälpa till är en naturlighet för dig.
Vi erbjuder en organisation som andas framåtanda, gemenskap, öppenhet och engagemang. Vi sitter i nya och toppmoderna lokaler precis intill Globen, byggda för våra medarbetare på Tre. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare.
Ansökan
Tjänsten är en visstidsanställning med önskad start i början av september som sedan sträcker sig över årsskiftet, med chans till förlängning. Vi arbetar löpande med rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef Wintana Alem på mailadressen nedan. Ansökan sker via denna annons.
#LI-PRIORITY