OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till Tre.
Kundservice på Tre utgör ofta pulsen i vår kundupplevelse och affär. Att vår kundtjänst har en central plats i vår kundresa är en självklarhet för oss. Tillsammans är vi ett team på 250 medarbetare som utgör frontlinjen för våra 2 miljoner kunder.
Nu söker vi vår nya Head of Consumer Contact Center!
Din nya roll
I rollen som Head of Consumer Contact Center har du det viktiga ansvaret att leda hela vår kundserviceaffär för konsument. Med kundserviceaffär så menar vi just detta – för här skapar vi fantastisk service och support till våra kunder. Som ansvarig deltar du i flera ledningsgrupper kopplat till vår konsumentaffär och är ett starkt språkrör och en flitig möjliggörare för att hjälpa organisationen att föra in kundernas insikter.
I ditt team ser till att säljmål, servicemål, kundnöjdheter och övriga KPIer möts. Du är en aktiv deltagare i kundservice-ledningsgruppen där bland annat WFM, Channel Support, Customer Development samt HO för Business Contact Center ingår och du rapporterar till Chief Customer Services Officer. Du kommer ta till vara på den strategi och vision som finns på Tre, för att se till att ni har alla verktyg som behövs för att nå de mål du sätter upp för ditt område. Du kommer märka att KPIer är ditt verktyg men vi tror också starkt på att belysa vilka beteenden som ligger bakom våra resultat.
Vilka är då ditt fantastiska team? Du har ett grupp på 5 direktrapporterande chefer – och teamet i stort har 70 drivna Treor, som alla har som främsta uppgift att möta våra mål på ett effektivt och medvetet sätt. Du kommer jobba aktivt med ledarskap och coacha, stötta och utveckla dina chefer som ofta är i början på sin ledarkarriär.
Vem är vår nya Champion?
Här söker vi dig som har ett enormt intresse och stor kunskap av affärsflödet via en kundservicekanal. Med det ser vi att du självständigt ansvarat för team inom kundservice och har hög förståelse för att analysera statistik, trender och prognoser kopplat till en avdelning som drivs av KPIer och mätvärden. Främst ser vi att du är en människokännare av rang. Du är den där närvarande personen som ser andra, förstår när du behöver finnas till hands och hur du får med dig andra på dina kluriga planer och idéer.
Du är en trygg ledare som söker en utmaning i att jobba på en ännu större arena och vill nu också coacha andra ledare i deras utveckling. Du gillar att hantera personalfrågor och det får gärna svänga lite omkring dig – du gillar när saker är lite oförutsägbara och i ständig rörelse.
Det här har du att se fram emot
I den här funktionen hos oss har du en plattform att fortsätta utveckla ditt ledarskap inom. Då vi är representerade i flera ledningsgruppen samt i hela Tres ledning, så finns stora möjligheter att få din röst hörd och verkligen grabba tag i megafonen för att göra skillnad i en av företagets starkaste kanaler till våra kunder. Det här är rollen för dig som vill mer! Vi på Tre tror starkt på individens förmåga att leda sig själv. Vår kultur är tonsättande i allt vi gör och den, tillsammans med att vi är fantastiskt Trevliga, är anledningen till att vi sju år i rad blivit utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great place to work.
Ansökan
Tjänsten är tillsvidare, med start så snart som möjligt samt 6 månaders provanställning som start. Ansökan sker via länken till denna annons och sök nu omgående om du är intresserad. Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring rollen, kontakta rekryterandechef Chief Customer Service Officer Silvia Bakir (silvia.bakir@tre.se)
Varmt välkommen till Tre!
#LI-PRIORITY