OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Treklövern har medarbetare som är fantastiskt duktiga på att skapa bra relationer med våra kunder. Vi jobbar hela tiden efter vårt kundlöfte ” Vi vill få dig att längta hem”.
Just nu håller vi på att bygga upp vårt Trygghetsboende och du blir en viktig person i arbetet med att få det till en succé. Trygghetsboende är en boendeform för personer som har fyllt 65 år. I anslutning till boendet finns också en gemensamhetslokal. Trygghetsboendet är helt i Treklöverns egen regi och finansieras genom en serviceavgift som betalas av de boende. När Trygghetsboendet är helt utbyggt kommer det att innefatta ca 100 lägenheter.
Vi på Treklövern är på en förändringsresa där vi ska förbättra och utveckla oss i många avseenden och du kommer att vara delaktig i den. Under de närmsta åren ska vi bland annat jobba med trygghet i våra bostadsområden och utveckla bra bostäder för äldre.
Din roll
Trivselvärden har ett spännande, självständigt och varierande uppdrag. Ditt huvudsakliga ansvar är att utforma och organisera aktiviteter och utflykter. Det ska vara ett tydligt kundfokus som bidrar till att de boende har en ”vi känsla” i huset.
Att arbeta med att bryta isolering och ensamhet och skapa förutsättningar för värdefulla sociala kontakter, att möten sker och gemenskap finns, det främjar hälsa och livskvalitet för våra äldre, vilket är en stor del av Treklöverns uppdrag.
Trivselvärden jobbar tätt tillsammans med övrig personal i bolaget. Det ingår att vara kontaktperson och samverka med kommunen och andra externa aktörer, till exempel ideella organisationer, för att skapa de bästa förutsättningar för Trygghetsboendet. Vi behövs i stort och smått för våra kunder och vi upplever att vi kan göra stor skillnad i deras liv och sitt boende. Vi finns till hands att svara på alla typer av frågor.
Din profil
Du ska minst har gymnasieutbildning och det är meriterande om det är med inriktning mot vård och omsorg. Du har erfarenhet av arbete med människor.
Som person är du initiativrik, handlingskraftig och har förmågan att kommunicera med, entusiasmera och engagera andra människor. Lika viktiga är att förstå de olika målgruppernas behov och du har förmågan att tillvarata deras intressen. Som person är du trygg och professionell, är flexibel och serviceinriktad, då kommer du lyckas bra i din roll.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetet är mycket självständigt men det innebär också samarbete med olika partners på ett situationsanpassat sätt. Eftersom vi är ett litet bolag, kommer det ibland innebära arbetsuppgifter lite utanför ditt ansvarsområde.
När vi jobbar med nya saker krävs nytänkande och kreativitet som kan omsättas till praktik. Vi prövar oss fram så leder det säkert till resultat och framgång!
Trivselvärds-tjänsten som är på 50% går att kombinera med andra arbetsuppgifter på Treklövern, därför kan vi diskutera ditt behov av arbete på ytterligare 30%, vilket blir upp till 80% totalt. Arbetet är förlagt mellan måndag och fredag, men kommer också att innebära ett flexibelt schema då vissa aktiviteter kommer att vara förlagda under kvällstid. Tjänsten kräver körkort och körvana.
Vi har en platt organisation och alla rapporterar direkt till VD.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att mejla CV och personligt brev till ansok@treklovern.se senast den 15 maj 2020.
Vi jobbar löpande med rekryteringen och kommer därför bjuda in till intervjuer före sista ansökningsdag. Vid eventuella frågor, ring vår VD Ulrika Ericsson på 0435-12107.