OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på vår utvecklingsresa?
Trobo befinner sig på en spännande utvecklingsresa, där du som medarbetare är en mycket viktig del i vår framgång! Vi bygger nu en starkare driftorganisation för att förvalta och utveckla Trobos och Trosa kommuns fastigheter.
Vi har en stark laganda och hjälps åt att skapa attraktiva boendemiljöer och funktionella verksamhetslokaler samt erbjuda bästa möjliga service och kvalitet till våra hyresgäster. Trosa kommun och Trobo har en mycket stark tillväxt vilket medför att vi investerar i både fastigheter till verksamhet och bostäder. Ditt uppdrag kommer bestå av både nya och mer inkörda fastigheter.
UPPDRAG
Du kommer att arbeta som drifttekniker med inriktning mot ventilation, och tillsammans med övriga ansvara för att optimera den dagliga driften i våra fastigheter. Detta innebär ett stort fokus på energiförbrukning samt att utveckla underhålls arbetet med att minska oplanerat underhåll till planerat. Alla arbetsuppgifter inom fastighetsteknikens område förekommer i tjänsten då vi löser många uppgifter tillsammans.
Det är ett varierande arbete med mycket problemlösning. Du arbetar nära övriga i fastighetsförvaltningen för att lösa de problem som vi möter och utbyta erfarenheter och ta till vara varandras kompetenser. Du får jobba både i team och självständigt, men kommer att lösa de flesta arbetsuppgifterna på egen hand. Alla arbetsuppgifter inom fastighetsteknikens område förekommer i tjänsten då vi löser många uppgifter tillsammans. Du får gradvis mer ansvar och slutar aldrig utvecklas.
Bemötande av hyresgäster i våra bostäder och lokaler är naturligt innehåll i din vardag. Du bidrar till hem och lokaler där människor trivs.
Vi använder digitala hjälpmedel i vårt dagliga arbete, t.ex. vårt underhålls- och ärendehanteringssystem Vitec. Vi kommer att påbörja implementering av ett överordnat styrsystem. Till din hjälp har du också ett starkt team av underleverantörer inom rör, ventilation, el och byggunderhåll.
Dina främsta arbetsuppgifter är:
• Tillsyn och skötsel
• Kontakt/Återkoppling
• Förebyggande drift- och underhållsarbete
• Felavhjälpande underhåll
• Drift- och energioptimering
• Beställningar
• Underhållsplanering
• Projektledning/uppföljning
• Förbättringsförslag
Du arbetar nära övriga i fastighetsförvaltningen för att lösa de problem som vi möter och utbyta erfarenheter och ta till vara varandras kompetenser.
I tjänsten ingår beredskap.
VEM SÖKER VI?
Vi är en lösningsorienterad organisation där du som drifttekniker har ett systematiskt arbete med fokus på att planera och hitta lösningar som fungerar. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du kan självständigt planera och prioritera dina arbetsuppgifter, självgående är ett ord som du identifierar dig med.
Du är en social och engagerad person som trivs bra i samarbetet med övriga roller inom företaget. Människor trivs i ditt sällskap, du kan skapa goda relationer till kollegor, kunder, entreprenörer och är mån om att vårda de kontakter du har. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna som att du är serviceinriktad, affärsmässig och noggrann.
Du vill bidra till den gemensamma utvecklingen och tar gärna egna initiativ. Du är intresserad av hur modern teknik kan effektivisera och göra anläggningar och fastigheter mer miljövänliga.
Du har:
• utbildning som drifttekniker eller motsvarande
• minst 3-5 års teknisk erfarenhet som drifttekniker
• kunskap inom tekniska installationer för ventilationsanläggningar
• erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem och dokumentation (vi arbetar med Vitec Teknisk förvaltning)
• förmågan att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
• B-körkort
VAD KAN TROBO ERBJUDA DIG?
Hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter med mycket ansvar och möjlighet att påverka och utveckla ditt arbete.
Du kommer bli välkomnad in i ett engagerat team som trivs på jobbet och som gör skillnad för våra hyresgäster och lokaler varje dag. Vi tror att balans i livet är en viktig förutsättning för att du som medarbetare ska må bra - både på jobbet och på fritiden.
Vi vill att våra anställda ska trivas, känna sig trygga och utvecklas hos oss.
På Trobo är vår vision att vi ska göra var dag bättre för våra hyresgäster! Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att vi lever upp till de förväntningar våra hyresgäster har på oss. Trobo är ett fastighetsbolag om ca 60 000 m² som utvecklar och förvaltar drygt 700 hyreslägenheter och 30-tal lokaler med bla. 2 äldreboenden. Bolaget har 14 medarbetare och hade 2019 en omsättning på ca 70 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2020-tal. Kommunens fastigheter är ca 65 000 m² med bla. skolor, vårdcentral, idrottsanläggningar och badhus.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
ANSÖKAN
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Stig Tördahl
vxl 0156-520 00
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Kommunchef Johan Sandlund
0156-520 00 (vxl)
Enhetschef Hälso- och sjukvårdsenheten Lena Gernandt
0156-521 77